شناسایی، ارتقاء و حمایت از محتوای فاخر حوزهٔ کودک
شناسایی، ارتقاء و حمایت از محتوای فاخر حوزهٔ کودک
Search
Close this search box.

حضور رئیس توتک در برنامهٔ تلویزیونی «صبحی دیگر»

حضور رئیس توتک در برنامهٔ تلویزیونی صبحی دیگر، در صبح روز ۲۵ مرداد اتفاق افتاد. آقای دکتر مجتبی همتی‌فر، رئیس سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک، ضمن حضور در این برنامه، دربارهٔ رویداد یارستان کودکستان توضیحاتی دادند.

آقای همتی‌فر گفتند:

ممکن است محتوایی وجود داشته باشد که به حقوق کودک تعرض کند. در این صورت، چه کسی باید به این نظارت کند؟ ممکن هم هست این تعرض عامدانه نباشد.

کار ما لزوماً سلبی نیست و گاهی هم ایجابی است. مثلاً کتابی تولید می‌شود که کتاب خوبی هم هست. چه کسی باید آن را ترویج کند و ارتقا بدهد؟

برای همین‌ها یک رویداد ملی طراحی شد به ایم رویداد ملی یارستان کودکستان. حرف ما در رویداد این است که گفتیم محصولاتی در کشور تولید شده است. ما خودمان را موظف نمی‌دانیم که وارد تولید بشویم. بلکه وظیفهٔ ما تنظیم‌گری است. مخاطب ما چه کسی است؟ هم بخش دولتی و هم بخش غیردولتی و مربیان و کودکستان‌ها هستند. مثلاً مربی خلاقی بوده و یک کاربرگ یا اسباب‌بازی ساده تولید کرده است. ممکن است محصول ساده‌ای باشد؛ اما می‌تواند به دیگران کمک کند.

گفتیم این رویدادی است که اول بتوانید خودتان را به دیگران معرفی کنید و محصولی که تولید کرده اید و هدفش را توضیح دهید.

در همین ارتباط، «حفظ حقوق مادی و معنوی آثار رویداد وظیفهٔ ماست!» را بخوانید.

یک فرایند ارزیابی هم گذاشتیم. با این دید که مجموعهٔ محصولات با شاخص‌های فرمی و تربیتی ارزیابی شوند و آن‌هایی که امکان ارتقا دارند ارتقا بدهیم. درنهایت به شکل معرفی محصولات به خانواده‌ها و کودکستان‌ها خاتمه دهیم تا دست آن‌ها پر شود.

یعنی در راستای ارتقای زیست‌بوم کودک یک محور این است که شما دست والد و مربی را پر کنید. اگر مناسبتی پیش می‌آید یا یک سیری را کودک قرار است در کودکستان طی کند، شما نیاز به مرجعی معتبر با نگاه تخصصی دارید. البته نگاه سازمان هم تصدی‌گری نیست؛ بلکه از ظرفیت‌های مردمی استفاده می‌کند که ما یار کودکستان‌ها و خانواده ها باشیم.

ویدئوی صحبت‌های آقای همتی‌فر را در ادامه ببینید:

 

 

2 نظر

سید سبحان حسینی نژاد 1401-05-31

با سلام و عرض خسته نباشید … این برنامه باعث رشد در پیشرفت در تعلیمم و ترربیت به طریقه درست در اجتماع کمک میکند … که مهمترین احساسات کودکانه در این سنین در زندگی انسان تعلیم در همین سنسن است …

پاسخ
پیله ور نویسنده 1401-06-01

سلام بر شما
درست می‌فرمایید
ممنون از همراهی و توجه‌تون

پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *