شناسایی، ارتقاء و حمایت از محتوای فاخر حوزهٔ کودک
شناسایی، ارتقاء و حمایت از محتوای فاخر حوزهٔ کودک
Search
Close this search box.

حفظ حقوق مادی و معنوی آثار رویداد، وظیفهٔ ماست!

حفظ حقوق مادی و معنوی آثار رویداد، از چیزهایی است که ممکن است سؤال شما هم باشد. این که اثری که برای ما می‌فرستید، چه عاقبتی خواهد داشت؟

صحبت‌های آقای مجتبی همتی‌فر، رئیس سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک، خیال شما را از این بابت راحت خواهد کرد:
یکی از نگرانی‌هایی که وجود دارد این است که کسانی که تولیدکنندهٔ محتوا هستند، نگران حقوق معنوی آثاری است که تولید کرده‌اند. می‌گویند ما برای این کار زحمت کشیده‌ایم، هزینه کرده‌ایم و وقت گذاشتیم. اگر در رویداد شرکت کنیم، آیا این زحمات به هدر نمی‌رود؟

باید بگویم که سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک، خودش را ملزم می‌داند که پاسدار حقوق معنوی و مادی آثار باشد. و بدون اجازهٔ صاحبان، آن‌ها را منتشر نکند. محصولات می‌تواند از یک کاربرگ ساده باشد تا یک بستهٔ جامع.

در همین ارتباط، «گزارش تصویری معرفی رویداد یارستان کودکستان در نشست خبری» را بخوانید.

اصل ایدهٔ یارستان کودکستان این است که فرصتی برای معرفی فراهم کند. لذا در مواقعی که قرار بر انتشار و در اختیار قرار دادن فایل‌ها باشد، بنا بر این است که اولاً با اجازهٔ افراد باشد و ثانیاً اگر آن شخص حقیقی یا حقوقی تأکید داشته باشند که حقوق مادی اثر را برای خودشان در نظر بگیرند، ما بستری را به کمک سامانه‌ای که ان‌شاءالله طراحی و اجرا خواهد شد فراهم می‌کنیم. تا فرصتی فراهم شود و تعامل مثبت و سازنده‌ای بین تولیدکنندهٔ آثار، نوآوران و خلاقان تربیتی و از آن طرف مصرف‌کنندگان، یعنی کسانی که به این محتوا و محصولات فاخر نیاز دارند، شکل بگیرد.

از این جنبه اطمینان می‌دهیم که ان‌شاءالله این محتواها و محصولات، با جفظ حقوق مادی و معنوی آثار تولیدکنندگان در اختیار دیگران قرار بگیرد و معرفی شود.

 

3 نظر

این موضوع یکی از موضوعات
موردعلاقه منه ❤️❤️❤️

mу homepage تسلا یو پی اس

پاسخ
مریم شید پیله‌ور نویسنده 1401-07-17

خدا رو شکر

پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *