شناسایی، ارتقاء و حمایت از محتوای فاخر حوزهٔ کودک
شناسایی، ارتقاء و حمایت از محتوای فاخر حوزهٔ کودک
Search
Close this search box.

گزارش تفصیلی دورهمی فعالان حوزه عرضه و فروش محصولات کودک

باسمه تعالی

تفاهم‌نامه همکاری‌های سه جانبه بین سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک و ستاد توسعه فناوری فرهنگی و نرم معاونت علمی ریاست جمهوری و شرکت پیشرفت زیست بوم کودک با هدف حمایت از فعالین صنایع فرهنگی  و خلاق در حوزه کودک منعقد شد.

روز جمعه ۱۱ خرداد ماه، تفاهم نامه‌ای در جهت حمایت از فعالین عرصه توزیع و فروش محصولات کودک و همچنین در دسترس قرار دادن محصولات این صنایع به کودکستان‌ها، فی مابین سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک و ستاد توسعه فناوری فرهنگی و نرم معاونت علمی ریاست جمهوری و شرکت پیشرفت زیست بوم کودک منعقد گردید و به امضای این سه مجموعه رسید.

دکتر همتی فر رئیس سازمان ملی تعلیم و تربیت با اعلام این خبر گفت: یکی از وظایف سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک، باز کردن پای سایر سازمان‌ها برای ورود به حمایت از عرضه محصولات کودک است. در این راستا تفاهم نامه سه جانبه‌ای بین سازمان تعلیم و تربیت کودک و آقای مسعود حسنلو دبیر ستاد توسعه فناوری فرهنگی و نرم معاونت علمی ریاست جمهوری منعقد می‌گردد که در واقع تلاش دو بخش از حاکمیت برای حمایت از بخش مردمی در عرضه محصولات کودک است. این تفاهم می تواند تجربه موفقی را در ایجاد «سکوی ملی بادوما» که عهده‌دار عرضه محصولات کودک است، به دنبال داشته باشند.

ایشان تصریح کردند که هدف اصلی سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک را رشد، تربیت و توانمند‌سازی دوره اوان کودکی دانستند و گفتند: نقش و جایگاه سازمان، یاری‌گری و حمایت است و به هیچ عنوان نقش رقیب را برای این صنعت نخواهد داشت.

همتی‌فر در این زمینه به رویداد و کمپین فروشگاه یارستان کودکستان به عنوان گام نخستین زنجیره ارتقای تولید کمی و کیفی محصولات تا رسیدن به دست مخاطب اشاره  و به نقش تسهیل‌گری بدون تصدی‌گری سازمان تأکید کردند. ایشان افزودند که ما امیدواریم «سکوی ملی بادوما» به عنوان یک عرضه‌گاه تخصصی محصولات کودک توسط بخش مردمی و با هویت تعاونی، نقش توسعه دهنده این زیست‌بوم را به خوبی ایفا کند.

آقای مسعود حسنلو به نمایندگی از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری پس از ترسیم و گزارش وضعیت صنایع فرهنگی در حوزه کودک، اظهار داشتند که؛ محاسبات بخش دولتی از سرمایه‌گذاری و حمایت در صنایع فرهنگی و نرم، ناقص است و باید تلاش بیشتر و مضاعفی در این راستا صورت بگیرد و باور داریم که نقطه شروع رشد و تعالی صنایع فرهنگی در کشور، حوزه کودک خواهد بود و تا حمایت های اساسی از این حوزه صورت نگیرد به جد می‌توان گفت که صنایع فرهنگی و نرم تکان نخواهد خورد.

ایشان افزود؛ این تفاهم نامه در راستای حمایت معاونت علمی و فناوری در صنایع فرهنگی و خلاق در حوزه کودک خواهد بود و امیدواریم بتواند نقطه شروعی برای گام های بزرگتر باشد.

آقای امیری، به عنوان نماینده بخش مردمی اعلام کرد که طرف سوم این تفاهم نامه متعهد است که در بازه زمانی مشخصی تمام سهام «سکوی ملی بادما» را به بخش مردمی در قالب سه بلوک سهام فروشندگان، خریداران و کارمندان واگذار کند. و امیدواریم پس از گذر از دوره گذار این تفاهمنامه، سکوی تعاونی را تحقق بخشیم تا تمام زیست‌بوم کودکی از منافع آن بهره‌مند شوند.

 

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *