شناسایی، ارتقاء و حمایت از محتوای فاخر حوزهٔ کودک
شناسایی، ارتقاء و حمایت از محتوای فاخر حوزهٔ کودک
Search
Close this search box.

دومین رویداد یارستان کودکستان شروع شد!

بعد از فرازونشیب‌های فراوان، بالاخره به دومین رویداد یارستان کودکستان رسیدیم. این مطلب برای شماست که از رویداد اول جاماندید یا می‌خواهید یک بار دیگر در رقابت با محصولات جدید شرکت کنید. اگر هم به‌تازگی از چنین رویداد مطلع شدید، حتماً تا آخر مطلب را بخوانید.

دومین رویداد یارستان کودکستان با هدف شناسایی، ارتقا و حمایت از محصولات فاخر حوزهٔ کودک، دوباره به میدان آمده است. رفع نواقص رویداد قبلی، اصلاح فرایندها و به‌روزرسانی محورها، از تغییرات دومین رویداد یارستان کودکستان است.

 

محورهای دومین رویداد یارستان کودکستان

با توجه به تجربهٔ اولین رویداد، لزوم اعمال اصلاحاتی در دسته‌بندی محورها را احساس کردیم. به‌طور کلی، دقیق‌تر کردن هر محور برای ارزیابی بهتر و تولیدات تخصصی‌تر، هدف این اصلاحات است.

یکی از این اصلاحات جداسازی محور کتاب کودک از محور کتاب کار است. در داوری‌ها به این نتیجه رسیدیم که شاخص‌های ارزیابی این دو دسته با هم متفاوت‌اند و بهتر است جداگانه ثبت و داوری شوند.

محور ویژه که شامل بسته‌های تربیت یادگیری کودک است، حالت ایدئال محصول فاخر است. یعنی محصولی که تک‌بعدی نباشد و بتواند کودک و مربی و والد را مخاطب قرار دهد. همچنین شامل سیر موضوعی یا زمانی یا مناسبتی خوبی باشد و کلیت تربیتی هدف‌داری را مطرح کند. استفاده از ابزارها و محصولات متنوع برای طرح یک هدف تربیتی نیز، یکی دیگر از مزایای محور جدید است.

محورهای دومین رویداد یارستان کودکستان، به شرح زیر است:

۱. محور ویژه؛ بسته‌های تربیت و یادگیری کودک

۲. کتاب کودک

۳. کتاب کار

۴. اسباب‌بازی و وسایل بازی و یادگیری

۵. برنامک، سامانه و سایت

۶. راهنمای مربی (طرح یادگیری)

۷. محصولات فعالیت با کودک (ویژهٔ والدین)

مخاطبین دومین رویداد یارستان کودکستان چه کسانی‌اند؟

مربیان فعال، والدین خلاق، تولیدکنندگان محصولات و کنش‌گران زیست‌بوم کودک زیر هفت سال مخاطبان اصلی این رویداد هستند. اگر محصولی در هر یک از محورهای بالا تولید کرده‌اید، می‌توانید در این رویداد شرکت کنید. مهم نیست محصولتان به تیراژ چندهزاری رسیده باشد، یا به مرحلهٔ تولید انبوه نرسیده باشد. شرط مهم ثبت محصول، گذر از مرحلهٔ ایده‌پردازی و رسیدن به محصولی مشخص است.

شرایط کلی ثبت محصول در رویداد

۱. هدف محصول کمک به تربیت و یادگیری کودک زیر ۷ سال باشد.

۲. محصول فاقد آموزش الفبا باشد.

۳. هر محصول توسط یک نفر ثبت شود. اگر محصولی توسط دو نفر یا بیشتر در سامانه ثبت شود، تخلف محسوب شده و حذف خواهد شد.

۴. محصول توسط تولیدکننده، انتشارات یا نمایندهٔ مجموعه به ثبت برسد. در غیر این صورت، محصول در مرحلهٔ پالایش اولیه توسط کارشناسان تأیید نخواهد شد.

۵. حتماً عکس کامل از محتوای محصول و اجزای آن بارگذاری شود.

۶. تمام اطلاعات محصول در قالب فایل فشرده (Zip) با حجم کمتر از 100 مگابایت ارسال شود.

۷. راهنمای استفاده از محصول و توضیحات آن به‌صورت کامل درج شود. هرچه این راهنما و توضیحات مبسوط‌تر باشد، احتمال راه‌یافتن محصول شما به مراحل بعدی داوری بیشتر است.

 

3 نظر

حق شناس 1402-02-06

با سلام . هرچه داخل سایت جستجو کردم خروجی یارستان اول رو متوجه نشدم و باز متوجه نشدم یارستان دو چرا برگزار شد ؟ اگر در یارستان دو هدف یافتن کتابهای بهتر باشد که باید تا یارستان بی نهایت ادامه بدید . کاش یارستان یکبار کامل و پر فایده برگزار میشد

پاسخ
علیرضایونس زاده حقیقی 1402-03-06

سلام اولین یارستان تمام شدولی بنده استدعادارم که دومین یارستان راپرمحتوابرگزارکنید.باتشکر

پاسخ
یارستان کودکستان 1402-04-04

سلام و عرض ادب.
قطعا همینطور خواهد بود؛ سپاس از همراهی شما

پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *