شناسایی، ارتقاء و حمایت از محتوای فاخر حوزهٔ کودک
شناسایی، ارتقاء و حمایت از محتوای فاخر حوزهٔ کودک
Search
Close this search box.

سفر استانی یارستان کودکستان به یزد

سفر استانی یارستان کودکستان به یزد، امروز، ۱۵ بهمن ۱۴۰۲ و با جمعی از اعضای یارستان کودکستان انجام شد. این سفر به منظور ایجاد بستری جهت هم‌افزایی و همکاری فعالان زیست‌بوم کودکی در استان طراحی شد. اتفاقات سفر را در ادامهٔ این مطلب دنبال کنید.

 

جلسه با مدیر شهرک جشن و بازی آسمان

«شهرک جشن و بازی آسمان» در یزد، با فضایی باز و مناسب برای بازی‌های حرکتی و گروهی، امکانات مناسبی را در اختیار خانواده‌ها، کودکستان‌ها و مجموعه‌ها قرار می‌دهد تا بتوانند همراه با بچه‌ها جشن و مراسم برگزار کنند. این مجموعه علاوه بر این امکانات ویژه، برنامه‌های مناسبی برای بچه‌ها تدارک می‌بیند تا در هر فصل و زمان، اوقات فراغت پرباری را سپری کنند.

بازدید از مدرسه «عروج اندیشه»

مدرسهٔ «عروج اندیشه» مدرسه‌ای با مبانی تربیتی دینی است که در بخش کودکستان خود، رویکرد بازی‌محور دارد. این مدرسه با توجه به شناخت مخاطبان خود و مبانی تربیتی‌اش، دست به تولید کتابچه بازی و راهنمای مربی زده است. همچنین این مجموعه، به رابطه مادر و کودک و اثر آن در تربیت بچه‌ها بهای زیادی می‌دهد و از این رابطه برای رشد بهتر فرزندان ایران‌زمین استفاده می‌کند.

در همین ارتباط، مطلب «از شبکهٔ مردمی کودک تا قرار کودکی شیراز» را بخوانید.

بازدید از «مینی‌پارک باغچهٔ ذهن کودک»

 

در ادامهٔ سفر استانی یارستان کودکستان به یزد، بزرگ‌ترین فضای سنتی بازی برای کودکان را بشناسید! باغچهٔ ذهن کودکمکانی برای انواع بازی‌های حرکتی، تعادلی و شناختی است. همراه با برنامه‌ها و امکاناتی برای پرورش دقت و تمرکز، رفع اختلال یادگیری، کارگاه مادر و کودک، بازی‌درمانی، تست هوش، مشاوره تربیتی و… . کودکان 3 تا 12 سال و خانواده‌ها و مربیانشان، مخاطب اصلی این مرکز هستند و می‌توانند از امکانات آن استفاده کنند.

 

جلسه با معاونت آموزش ابتدایی استان یزد

اعضای یارستان کودکستان، در طی جلسه‌ای با معاونت آموزش ابتدایی استان یزد، به بررسی فرصت‌ها و چالش‌های کودکستان‌های استان پرداختند.

بازدید از مجموعهٔ فرهنگی ورزشی تفریحی «آریو»

مکان بعدی بازدید اعضای یارستان کودکستان، نخستین مجموعهٔ مهارتی کودک و نوجوان در استان یزد بود. این مجموعه انواع خدمات تفریحی و ورزشی را در اختیار کودکان، نوجوانان و خانواده‌ها قرار می‌دهد. دیدن چنین ظرفیت‌هایی در استان، باعث خوشحالی زیست‌بوم و الگوگیری است.

حضور در ادبستان «بچه‌های بهشت»

«بچه‌های بهشت»، نام کودکستان و دبستانی در یزد است که مبتنی بر اصول اخلاقی و ساحت‌های تربیتی فعالیت می‌کند. این کودکستان با توجه به رویکرد تربیتی دینی، به تولید کتاب کار و بسته‌های تربیت و یادگیری بومی خودشان دست زده است. همچنین فضاسازی مدرسه متناسب با این محصولات و محتواها و بر اساس ساحت‌های آموزشی طراحی شده است. فضاهایی مانند اتاق علم، اتاق نمایش و اتاق کتاب.

نشست صمیمانه با فعالان استان یزد

این نشست با همکاری فعالان استان یزد، به منظور ایجاد بستری برای هم‌افزایی و همکاری آنان برگزار شد. حضار جلسه از دغدغه‌های‌شان ناظر به زیست‌بوم و حتی یارستان کودکستان گفتند.

حاضرین در نشست:

جمعی از فعالان زیست‌بوم کودک در استان؛

آقای پارسافر؛ دستیار مردمی‌سازی استانداری یزد؛

آقای ایمان عادلی؛ مشاور رئیس سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک؛

آقای صادق ذوفن؛ عضو شورای سیاست‌گذاری یارستان؛

آقای امیرحسین میردامادی؛ مدیر ارزیابی و رصد محصولات زیست‌بوم کودکی؛

خانم عاطفه سعیدی؛ دبیر رویداد یارستان کودکستان؛

آقای محمدعلی زمانی؛ مسئول شبکه‌سازی زیست‌بوم کودکی.

 

سفر استانی یارستان کودکستان به یزد، خاطرهٔ شیرینی برای یارستانی‌ها ثبت کرد. به امید این‌که سفر بعدی در استان شما باشد. آماده هستید؟

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *