شناسایی، ارتقاء و حمایت از محتوای فاخر حوزهٔ کودک
شناسایی، ارتقاء و حمایت از محتوای فاخر حوزهٔ کودک
Search
Close this search box.

همه چیز دربارهٔ فروشگاه یارستان کودکستان

فروشگاه یارستان کودکستان در واقع تکمیل‌کننده و ادامهٔ فرایند رویدادهای یارستان کودکستان است. رویدادهایی که طی دو دوره از تابستان  ۱۴۰۱ تا تابستان ۱۴۰۲، محصولات فاخر تربیتی حوزۀ کودک زیر ۷ سال را در سراسر ایران شناسایی و معرفی کردند. این فروشگاه اینترنتی با هدف ایجاد سکوی فروش برای محصولات فوق‌الذکر و تحت نظر سازمان ملی  تعلیم‌وتربیت کودک برپا شده است. اگر شما هم می‌خواهید دربارهٔ فروشگاه یارستان کودکستان بیشتر بدانید، تا پایان این مطلب همراه ما باشید.

داستان تولد فروشگاه

ایجاد سکویی برای فروش محصولات برتر و حضور تولیدکنندگان در آن، یکی از دغدغه‌های چندماههٔ گذشته سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک بود. کارشناسان سازمان با همراهی اعضای دبیرخانهٔ یارستان کودکستان، ماه‌ها روی این ایده وقت گذاشتند و طی جلسات تخصصی امکان اجرای آن را سنجیدند. درنهایت فروشگاه یارستان کودکستان همزمان با موعد خرید کودکستان‌ها برای سال جدید، در اواسط تابستان ۱۴۰۲ به راه افتاد. فاز اول این فروشگاه تا ۱۰ مهرماه آمادهٔ خریدهای شماست و تمام محصولات را با تخفیف ۲۵ درصدی ارائه می‌دهد.

خرید از فروشگاه یارستان کودکستان

دسته‌بندی محصولات فروشگاه به شرح زیر است:

  • کتاب کار؛
  • کتاب کودک؛
  • راهنمای والدین و مربی؛
  • بستهٔ محصولات؛
  • اسباب‌بازی؛
  • نوشت‌افزار

آموزش صفر تا صد مراحل خرید از فروشگاه را در این ویدئو ببینید:

 

مخاطبین فروشگاه یارستان کودکستان چه کسانی‌اند؟

فروشگاه یارستان کودکستان ابتدا مدیران کودکستان‌ها را مخاطب خود قرار داد تا بتواند نیاز فوری آن‌ها را به خرید محصولات باکیفیت برآورده کند. اما در حال حاضر، امکان خرید از فروشگاه برای  والدین، مربیان و دیگر فعالان زیست‌بوم کودکی در همین بازۀ زمانی فراهم شده است.

اهداف فروشگاه یارستان کودکستان

این فروشگاه اینترنتی اهدافی را دنبال می‌کند که در ادامه به آن‌ها خواهیم پرداخت:

۱. رساندن محصول هم‌سو با فرهنگ اسلامی ایرانی به دست کودکان و کوکستان‌ها

معرفی محصولات برتر از نظر وجوه تربیتی و تناسب با فرهنگ کشور، کاری است که رویدادهای یارستان کودکستان انجام می‌دهند. اما ایجاد سازوکار واسطه برای رساندن این محصولات به دست مخاطب واقعی، از اهداف اصلی فروشگاه یارستان کودکستان است.

 

۲. تسهیل فرایند خرید از محصولات فاخر

مدیران، مربیان کودکستان و والدین، از یک طرف می‌خواهند در هنگام خرید، نگران وجوه تربیتی محصولات نباشند و از طرف دیگر، با سختی کمتری خرید کنند. فروشگاه اینترنتی یارستان کودکستان به هر دوی این نیازها پاسخ داده است.

۳. حمایت از تولیدکنندگان سراسر کشور

وجود امکانات یکسان برای انواع تولیدکنندگان خرد و کارکشته و تبلیغ و حمایت از آن‌ها برای فروش، باعث می‌شود تمامی تولیدکنندگان از سراسر کشور، بتوانند در این فروشگاه حاضر شوند.

۴. تبدیل شدن به بستری مرجع برای خرید محصولات تربیتی کودک

وجود یک بازار عادلانه و باکیفیت مانند راسته‌های پارچه‌فروشی، لوازم تحریر و انواعی از اجناس، خلأ بزرگی است که در زیست‌بوم کودکی حس می‌شود. فروشگاه یارستان کودکستان آمده تا در طول زمان بتواند به این راستهٔ معروف تبدیل شود.

 

۵. رشد انتخاب‌گری مدیران و مربیان

تا پیش از این، روند خرید محصولات کودکستان‌ها، به صورت محدود و بدون تنوع بود. مدیران کودکستان انتخاب دیگری جز آن‌چه را که به آن‌ها ابلاغ می‌شد نداشتند. اما ایدهٔ فروشگاه یارستان کودکستان برای باز گذاشتن دست مدیر و مربی کودکستان متولد شد. به طوری که آن‌ها بتوانند از بین محصولات مختلف تأییدشده، با توجه به شرایط کودکستان خود محصول مناسب را انتخاب کنند.

این کار علاوه بر کمک به رشد کیفی تربیت بچه‌ها، قدرت انتخاب و تخصص مدیر و مربی را هم افزایش می‌دهد. او باید بتواند برای انتخاب محصول مناسب، وضعیت بچه‌ها را بسنجد و با توجه به رویکرد کوکستان خود، محصول مناسب را انتخاب کند. اما روند قبلی خرید محصول چنین چیزی را در نظر نگرفته بود. شاهد این ماجرا هم پیام‌های بخش قابل توجهی از مخاطبین است که به روابط عمومی ارسال می‌شود. پیام‌هایی که از ما می‌خواهند بین همین چند محصول معرفی‌شده در فروشگاه هم بهترین را به آن‌ها معرفی کنیم… .

صفر تا صد مراحل خرید از فروشگاه را در ویدئوی زیر ببینید:

 

چه محصولاتی در فروشگاه هستند که به کودکستان‌ها بخشنامه شده‌اند؟

محصولات موجود در فروشگاه در دسته‌های مختلف، محصولاتی هستند که در ارزیابی، حداقل‌های لازم را به دست آورده‌اند و مورد تأیید قرار گرفته‌اند. در این بین، محصولاتی که مستقیماً محتوای کودکستان‌ها را تأمین می‌کنند (مانند بستۀ تربیت و یادگیری، کتاب‌کار و راهنمای مربی کودکستان) به طور جداگانه نیز در بخش «محصولات توصیه شده به کودکستان‌ها» قرار گرفته‌اند و از طریق بخشنامه نیز به اطلاع ادارات استان‌ها خواهند رسید.

در همین ارتباط، مطلب «بسته‌های تربیت و یادگیری توصیه‌شده به کودکستان‌ها» را بخوانید.

ماجرای بستر فنی فروشگاه

دومین رویداد یارستان کودکستان به‌تازگی و در مردادماه ۱۴۰۲ به پایان رسید و برگزیدگان آن مشخص شدند. به دلیل راه‌اندازی سریع فروشگاه و لزوم حضور این محصولات برتر در آن، از بستر بازار اجتماعی «باسلام» کمک گرفتیم تا خدمات فنی مناسبی به تولیدکنندگان و خریداران ارائه شود. همچنین این بازار دقیقاً هدف ما از ایجاد سکوی فروش (Platform) را محقق می‌کرد. یعنی جایی که تولیدکنندگان بتوانند در یک شرایط مشابه، در آن حضور داشته باشند.

اگر شما هم سؤالاتی از فروشگاه یارستان کودکستان دارید، این ویدئو را ببینید:

 

چرا بهتر است از فروشگاه خرید کنیم؟

  • وجود محصولات پالایش‌شده از نظر تربیتی؛
  • تخفیف ۲۵ درصدی روی تمام محصولات؛
  • تنوع محصولات؛
  • امکان گفتگو با تولیدکنندگان؛
  • امکان خرید برخط و سریع

شما می‌توانید تا ۱۰ مهرماه، از تمام محصولات فروشگاه در دسته‌بندی‌های کتاب کار، کتاب کودک، راهنمای والدین و مربی، اسباب‌بازی، بستهٔ محصولات و نوشت‌افزار خرید کنید.

خرید از فروشگاه یارستان کودکستان

6 نظر

سرگل پاشا 1402-07-03

با سلام و احترام بنده از قسمت محصولات محصولی نجومی خریداری کردم زیاد با علم نجوم کودک مطابقت نداشت و مطالب مفید نبودند دخترم منجم و کارشناس ارشد کیهانشناسی هستند می گویند رنگامیزی ها درست نبودند و عروسک هایی که در پکیج بود نجومی نبودند.

پاسخ
یارستان کودکستان 1402-07-05

سلام و عرض ادب
سپاس از همراهی شما با یارستان کودکستان

پاسخ
نعیم 1402-07-04

اخه من تا محتوا کتاب رو نبینم چطور برا دانش آموزام بگیرم ماشالله ده تا انتشارات معرفی کردید بخام همش رو ببینم تا انتخاب کنم باید ی ده ملیون خرج کنم میشه بگید چطور کتاب ندیده رو انتخاب کنم فقط از رو امتیازی ک شما دادید

پاسخ
یارستان کودکستان 1402-07-05

سلام و عرض ادب
سپاس از همراهی شما
قبل از خرید و برای دیدن بخشی از محتوای کتاب‌های مدنظر می‌توانید به غرفه‌دار محصول پیام بدهید.

پاسخ
سمیرا نورمحمدی 1402-07-19

سلام .خدا وت من مربی هستم ونیاز دارم محصولات شما را ببینم تا بتوانم برای نوگلان شمارش بدهم چطوری میتوانم گوشه ای از محتوای محصولات را ببینم

پاسخ
یارستان کودکستان 1402-07-25

سلام و عرض ادب
از طریق سایت یارستان کودکستان/ لینک معرفی بسته‌های تربیت و یادگیری، می‌توانید محصولات مورد تایید را ببییند.
با کلیک روی محصولات وارد صفحه ثبت سفارش شده و در قسمت گفتگو با غرفه‌دار می‌توانید سوالات خود را راجع به محتوا از ایشان بپرسید.

پاسخ
هانیا درخشان 1402-08-14

این دیگه چه سایت بدرد نخوریه؟
با مدیریت ضعیفی ک این این سایت داره به هیچ جا نمی‌رسید
امکانات محدود، محتوا نامشخص، پاسخ گویی صفر، زمان تحویل طولانی واقعا که مز.خر.فه

پاسخ
زهرا بهاری 1402-08-19

باسلام
نزدیک ۱۳ روز هست کتاب کار سفارش دادم
هنوز به دستم‌نرسیده
خیلی بی برنامه هستین

پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *