شناسایی، ارتقاء و حمایت از محتوای فاخر حوزهٔ کودک
شناسایی، ارتقاء و حمایت از محتوای فاخر حوزهٔ کودک
Search
Close this search box.

مراسم اختتامیه، ایرانی کوچک بود…

سکانس اول: دبیرخانه یارستان کودکستان

روزهای اول از پشت سیستم، با تعدادی اسم و عکس پروفایل و آثار ارسالی مواجه بودیم. محصولات را به جهت ارسال به مرحلهٔ داوری یا بعضاً حذف، بررسی می‌کردیم.‌‌ مقداری که گذشت، این‌طور بود که اگر محصولی ناقص بود و نیاز به ویرایش داشت، روی آن نظر می‌گذاشتیم تا محصول را ویرایش کنند.

بعدش پیگیرتر شدیم؛ با مالک محصول تماس می‌گرفتیم و اعلام می‌کردیم که این بخش نیاز به تغییر دارد. از خلاقیت برخی محصولات واقعاً شگفت‌زده بودیم و برای حذف یک محصول قلباً دلمان می‌گرفت. این موقع‌ها عذاب وجدانی در وجودمان بود و کلی راجع به حذفش با هم مشورت می‌کردیم. چرا افعالم را جمع بستم؟ چون با بقیه یک تیم شده بودیم!

هر روز صبح که سیستم را روشن می‌کردیم، با کلی آثار ارسالی و استقبال فوق‌العاده از سمت مخاطبان مواجه بودیم. همگی تلاش می‌کردیم تا محصولات هرچه زودتر کارشناسی شوند و اگر ایرادی وجود دارد مخاطب بتواند در فرصت باقی‌مانده آن را ویرایش کند. حالا کار برای ما جدی‌تر شده بود…

هرچه به زمان بسته‌شدن سایت نزدیک‌تر می‌شدیم، استرس می‌گرفتیم نکند محصولی به ویرایش نرسد. این قضیه خیلی برای ما مهم بود، بعضی روزها بیش از ده ساعت پشت سیستم بودیم تا کارها دقیق و به موقع انجام شود.

کارشناسی اولیه محصولات

 

سکانس دوم: سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک

مهرماه و اختتامیه دعوت از مخاطبانی بود که به واسطه پیام‌ها، تماس‌ها و دیدن آثارشان، دیگر برایمان غریبه نبودند. مشتاق دیدارشان بودیم و برای اختتامیه رویداد روزشماری می‌کردیم. اما آن موقع نشد که بشود!

در آبان‌ماه، مجدد برنامه‌ریزی‌ها شروع شد و همهٔ تیم با همهٔ توان تلاش کردند تا در اولین فرصت، اختتامیه به بهترین شکل ممکن برگزار شود.

 

سکانس سوم: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان

این دو روز به یادمانی، با کیفیت و پر انرژی گذشت. از این‌که فرصت گفتگوی رو در رو با مخاطبان رویداد را داشتم، خوشحال بودم. مخاطبانی که بدون این‌که قبلاً آن‌ها را دیده باشم، انگار برخی را همان ابتدای هم‌کلامی می‌شناختم و اسمشان را یادم بود. اگر اسمشان را هم می‌گفتند یادم مانده بود که زحمت ارسال کدام اثر را کشیدند. این یعنی ما یک خانواده‌ایم؛ خانوادهٔ یارستان کودکستان! با ذوق برگزیدگان شاد شدیم، گلایه‌هایی که بود را شنیدیم و با آن‌ها همدلی کردیم…

اختتامیه مثل یک ایران کوچک بود. از شمال و جنوب، شرق و غرب و مرکز ایران عزیزمان مهمان داشتیم.

درواقع یک مهمانی بزرگ و باشکوه، به افتخار همهٔ سفیران یارستانی و امتداد یارستان کودکستان

 

نویسنده: طاهره آرام، کارشناس بررسی محصولات

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *