شناسایی، ارتقاء و حمایت از محتوای فاخر حوزهٔ کودک
شناسایی، ارتقاء و حمایت از محتوای فاخر حوزهٔ کودک
Search
Close this search box.

چرا رویداد یارستان کودکستان؟

حجت الاسلام عادلی هم‌بنیانگذار خانه مدرسهٔ مبتدا در مصاحبه‌ای کوتاه درمورد رویداد گفتند:
در کشور ما مصوبهٔ شورای انقلاب فرهنگی این است که آموزش زیر ۶ سال باید یک سامانی بگیرد و این ساماندهی به عهدهٔ سازمان تعلیم و تربیت کودک قرار گرفته است.

سازمان سه مأموریت دارد:

  • ساماندهی مراکز پیش‌دبستانی‌ها و مهدها (کودکستان)
  • ساماندهی در حوزهٔ محصولات مرتبط با کودک
  • آموزش والدین

این سه محور سازمان را مأمور به چنین حرکتی کرده است.
ما در خانه مدرسه مبتدا که دغدغه‌ی تعلیم و تربیت داریم و مسئله‌ی کودک نیز مسئله‌ی ما هم هست. در این فضا متوجه شدیم جریانی که در سازمان کودک هست تمایل دارند حکمرانی خود را از دایره‌ی تولید محتوا اعمال کنند و برای شروع تصمیم بر این شد تا از تولید محتوا آغاز کنیم.

اگر محتواهای فاخری تولید بشود در نتیجه مربی قوی‌تری خواهیم داشت و به دنبال آن مجموعه‌های فاخرتری بوجود می‌آیند. تا قبل از این هر مجموعه‌ای کاری را انجام داده است و یکسری مفاهمه‌ای را در اختیار کودکستان‌ها قرار می‌داده است و نظم و انتظامی در حوزه تولید محتوا وجود نداشت.

در همین راستا قصد داریم رویدادی را برگزار کنیم که برای شناسایی و ارزیابی و توسعه‌ی محتواهای خوب نقطه شروعی باشد. هرچه نهادها و مجموعه‌ها و مراکز آموزشی بیشتر همراه باشند، این امر به نحو احسن صورت می‌گیرد.

بعضا در شهرستان‌ها و شهرهای کوچک محتوای خاصی تولید نمی‌شود و این متاسفانه آفتی هست. برای همین باید طی یک فرایندی رتبه‌بندی شود و این امر می تواند برای ارتقا مربی انگیزه‌سازی کند. حتی می‌تواند برای قوت حوزه کسب و کار کودک کمکی باشد.
لازم به ذکر است که در فرایند خود رویداد هم یکسری آموزش برای ارتقای محتوای آموزشی که قرار است تولید شود، وجود دارد.

همهٔ مجموعه‌ها می‌توانند از این سامانه استفاده کنند. مربی در یک رقابتی که در آن کارگاه‌های مختلفی وجود دارد، با یک سری تجربه‌های خوب هم آشنا می‌شود. این محتواها مورد تأیید سازمان قرار می‌گیرد و این خود یک مورد مهم و قابل تأمل است.

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *