شناسایی، ارتقاء و حمایت از محتوای فاخر حوزهٔ کودک
شناسایی، ارتقاء و حمایت از محتوای فاخر حوزهٔ کودک
Search
Close this search box.

گذری بر حواشی مراسم اختتامیه

هر مراسمی در حوالی متن خود، حاشیه‌هایی خوب و بد دارد که گاهی دیدنی‌تر از متن می‌شوند. مراسم اختتامیه رویداد یارستان کودکستان، در دو روز ۲۶ و ۲۷ آبان‌ماه ۱۴۰۱ برگزار شد. بعد از گزارش برنامه‌های اصلی، پرداختن به حواشی شیرین رویداد، ممکن است برای شما جالب باشد. در ادامه، بخشی از حواشی مراسم را بخوانید و ببینید.

فضای تعاملی

 

بالنی برای پرواز

در سالن ابتدایی ورود به کانون، بالنی نمادین آماده کرده بودیم تا محلی برای عکس‌های یادگاری شما باشد. در اوقات مختلفی از مراسم، بالن همیشه پر بود و برای سوارشدن به آن باید نوبت می‌گرفتید! انگار پرواز در آسمان تعلیم و تربیت کودک ایران به همه می‌چسبید!

بالنی برای پرواز

بالنی برای پرواز

حضور وزیر آموزش و پرورش

محل نقاشی بچه‌ها

در ابتدای راهروی اصلی کانون پرورش فکری، فضایی سفید‌رنگ برای نقاشی آزاد بچه‌ها و بزرگ‌ترها آماده شده بود. دیدن نقاشی‌های متنوع و حالات گوناگون آدم‌ها در حین قلم‌زدن، از جذابیت‌های این راهرو بود.

ارتباط‌گیری و شبکه‌سازی

یکی از حاشیه‌های مهم‌تر از متن مراسم اختتامیه، ارتباط‌گیری های دونفره و چندنفره در جای‌جای کانون بود. همکارانی که از استان‌های مختلف و مناطق متنوع یک شهر به هم رسیده بودند، در عرض چند دقیقه گفتگوی کوتاه، با محصولات و زمینهٔ کاری یکدیگر آشنا می‌شدند. برنامه‌ریزی برای دیدارهای بعدی و ایده‌پردازی برای کارهای مشترک آینده، از موضوعاتی بود که در این گفتگوها مطرح می‌شد. دیدن کسانی که در یک زیست‌بوم مشترک فعالیت می‌کنند، خود، مایهٔ دلگرمی برای تحمل مشکلات پیش رو و گذراندن امیدوارانهٔ آن‌هاست.

هر چه می‌خواهد دل تنگت نویس!

در انتهای راهروی اصلی کانون، صفحهٔ سفیدی به پهنای ناگفته‌های شما گسترده بودیم تا هرچه می‌خواهید بر آن بنویسید؛ بی ‌آن که خبرنگاری اسمتان را بپرسد و اضطراب فیلم‌برداری به جانتان بیفتد. نوشتن از دردودل‌های مرتبط با زیست‌بوم کودکی لذتی بود که کمتر کسی بی‌تفاوت از کنار تجربهٔ آن می‌گذشت.

کودکستان یارستان!

زمان طولانی‌مدت مراسم اختتامیه، برپایی مهدکودکی مناسب را بر ما واجب کرد. بچه‌ها در این دو روز، با یک مربی خوش‌اخلاق و خلاق همراه بودند و انواع بازی‌ها و لحظات شادی را تجربه کردند. ساخت برج هیجان با لیوان‌های کاغذی، گِل‌بازی، صندلی‌بازی، آزمایش کوه آتشفشان، رنگ‌آمیزی و ساخت یک کتاب دست‌ساز، از فعالیت‌های هیجان‌انگیر بچه‌ها در این دو روز بود. در انتهای روز دوم هم آن‌ها یک پرچم ایران ساختند که با دستان خودشان رنگ شده بود.

علاوه بر فضای مهد کودک، بچه‌های کوچک و بزرگ دیگری هم در موقعیت‌های مختلف برنامه دیده می‌شدند که نشان مادریِ مادرهای دغدغه‌مند و پدران متعهد بودند. دیدن آن‌ها در حالات گوناگون، یکی از قسمت‌های خوب مراسم بود.

در همین ارتباط می‌توانند گزاش روز اول اختتامیه و روز دوم اختتامیه را بخوانید.

دردودل با رئیس سازمان

در میان برنامه‌های مختلف، شرکت‌کنندگان هرجا که به دکتر همتی‌فر دسترسی پیدا می‌کردند، دردودل‌های خودشان را با ایشان مطرح می‌کردند. دکتر همتی‌فر هم با صبوری تمام، گوشی برای شنیدن انواع مشکلات و گله‌ها بودند. علاوه بر این، ثبت نکات و پیگیری‌ها در دفترچهٔ مخصوصی که همراه ایشان است صورت می‌پذیرد.

تابلوی آرزوهایی برای کودکان

نوشتن آرزوهایی که شما دغدغه‌مندان حوزهٔ کودک برای گل‌های این سرزمین دارید، مایهٔ خلق این ایده شد: تابلویی همراه با برگه‌های چسبی رنگی که پذیرای آرزوهای شما بود. برچسب‌های ستاره‌ای شکل هم برای امتیازدادن به آرزوهای برتر استفاده می‌شد. اوایل روز دوم، پایان مهلت ثبت آرزو و امتیازدهی به آن‌ها بود تا یک آرزوی برتر به‌صورت نمادین انتخاب شده و از آن تقدیر شود.

مراسم اختتامیه با تمام شیرینی‌ها و کاستی‌هایش تمام شد و امتداد رویداد یارستان کودکستان، هنوز ادامه دارد. شما چه خاطرهٔ خاصی از این مراسم دارید؟ در قسمت نظرات بنویسید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *