شناسایی، ارتقاء و حمایت از محتوای فاخر حوزهٔ کودک
شناسایی، ارتقاء و حمایت از محتوای فاخر حوزهٔ کودک
Search
Close this search box.

گزارش مراسم اختتامیه یارستان کودکستان| روز دوم

مراسم اختتامیه یارستان کودکستان، در دو روز ۲۶ و ۲۷ آبان‌ماه ۱۴۰۱ برگزار شد. اگر گزارش روز اول مراسم اختتامیه را ندیده‌اید، بهتر است آن را ببینید تا ادامهٔ برنامه‌ها در روز دوم برایتان مبهم نباشد. در روز دوم مراسم اختتامیه، علاوه بر حضور رئیس و معاونین سازمان ملی تعلیم و تربیت، آقای یوسف نوری، وزیر آموزش و پرورش هم مهمان برنامه بودند. علاوه بر این، جوایز برگزیدگان در این روز، از دست وزیر محترم، به آن‌ها داده شد. محتوای روز دوم مراسم را در ادامهٔ مطلب دنبال کنید.

روزم دوم اختتامیه

 

انتقال به کانون و صبحانه

صبح روز جمعه، ۲۷ آبان‌ماه، مهمانان عزیر شهرستانی مراسم، از محل اسکان خود، یعنی مرکز آموزشی‌رفاهی فرهنگیان منطقه  ۵، به کانون پرورش فکری منتقل شدند.

برنامهٔ روز دوم، با ثبت اسم هر مهمان در بدو ورود و برای دریافت گواهی حضور در پایان کار، آغاز شد. سپس همهٔ مهمانان به صرف صبحانه از ساعت ۸ تا ۹ دعوت شدند.

 

مراسم اختتامیه در سالن همایش- ۹:۳۰ تا ۱۱:۴۵

بعد از صرف صبحانه، مهمانان به سمت سالن همایش کانون هدایت شدند تا کم‌کم مراسم اصلی و اهدای جوایز آغاز شود. بخش‌های مختلف این مراسم به شرح زیر است:

صلوات خاصهٔ امام رضا علیه‌السلام

در ابتدا و پس از قرائت قرآن توسط قاری نوجوان، صلوات خاصهٔ حضرت رضا علیه‌السلام، با زبانی کودکانه و به‌صورت ویدئویی بر پردهٔ نمایش رفت و حضار در سالن با آن همراه شدند.

صلوات خاصهٔ امام رضا (ع)

اجرای زنده و سخن‌محور (Ted talk) «داستان شکل‌گیری یک استارتاپ»

سپس مجری برنامه، از آقای محسن حسینی و همسرشان، خانم مهناز رضایی دعوت کرد تا آن‌ها داستان شکل‌گیری استارتاپ خود، یعنی «نرم‌افزار مام و باب» و چالش‌های سر راه آن را تعریف کنند. همچنین بخش‌هایی از مستند تولیدی خودشان را با عنوان، «۱۰۰۰ روز ابتدای زندگی» به نمایش گذاشتند.

داستان شکل‌گیری یک استارتاپ

پخش موشن‌گرافی آماری رویداد

ارائهٔ جمع‌بندی نشست‌های مسئله‌شناسی

نشست‌های مسئله‌شناسی که در روز قبل برگزار شده بودند، به فهرستی از مسائل در سه حوزهٔ کودکستان‌ها، والدگری و تولیدکنندگان کودک دست یافتند. در این بخش، دبیران هر نشست به بیان مسائل موجود در نشست‌ها پرداختند. وزیر محترم آموزش و پرورش به همراه پسر نوجوانشان، در اواسط این بخش، به جمع حاضرین در سالن پیوستند. جهت بارگیری فایل جمع‌بندی مسائل نشست‌ها کلیک کنید.

ارائه مسئله‌شناسی

 

سخنرانی رئیس سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک

در این قسمت، بعد از پخش ویدئوی مربوط به برنامه‌های روز اول مراسم، آقای دکتر همتی‌فر روی سن آمدند و دربارهٔ رویداد صحبت کردند:

  • در اهمیت دورهٔ کودکی از جناب مصطفی رحماندوست نقل می‌کنم که می‌گوید: «اولین کتابی که کودک می‌خوانَد، لباس مادر است.»
  • محتواها و محصولات یا برای کودک هستند یا دربارهٔ کودک. یارستان برای ما نماد و نشانه‌ای است تا بتواند رسالتی را که بر عهدهٔ سازمان است، به نحو بهتری محقق کند.
  • اینجا از باب مرسوم، اختتامیه نام گرفته؛ اما درواقع افتتاحی است و قرار است رویه‌ای را شکل دهد. اگر می‌توانستیم نام امتدادیه بر آن بگذاریم، نیت درون دل ما بهتر محقق می‌شد.

سخنرانی رئیس سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک

 

پخش نماهنگ معرفی رویداد نقاشی خانوادهٔ من

بعد از اتمام توضیحات آقای همتی‌فر، نماهنگ کودکانهٔ معرفی رویداد جدید سازمان، به نام «نقاشی خانواده من» پخش شد.

 

گفتگوی صمیمانه با وزیر آموزش و پرورش

در این بخش، مجری برنامه از جناب آقای یوسف نوری، وزیر آموزش و پرورش و صادق ذوفن، دبیر اجرایی رویداد،

دعوت کرد. حاضرین در این بخش، گفتگویی صمیمانه و به دور از خستگی را شاهد بودند. تلاش ما در این بخش همین بود که سبک حضور وزیر روی سن را از حالت مرسوم دربیاوریم و سؤالات صمیمانه‌ای در حوزهٔ کودکی از ایشان بپرسیم. می‌توانید شرح مفصل گفتگو را در مطلب «حضور وزیر آموزش و پرورش در اختتامیه یارستان کودکستان» بخوانید.

گفتگوی با وزیر آموزش و پرورش

گفتگوی با وزیر آموزش و پرورش

پخش موشن‌گرافی الهام‌بخش

این موشن‌گرافی یکی از ویدئوهای تبلیغی رویداد بود که در این زمان جلوی چشم حضار به نمایش درآمد.

 

معرفی نرم‌افزار اندرویدی یارستان کودکستان

آقای صادق ذوفن در این قسمت، نرم‌افزار تازه‌کار یارستان کودکستان را معرفی کردند. سپس لوح این نرم‌افزار توسط رئیس و معاونین سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک رونمایی شد. نرم‌افزاری که نسخهٔ آزمایشی آن آماده شده و قرار است محلی برای تعامل و آشنایی با محصولات فاخر باشد. برای نصب نرم‌افزار، می‌توانید عدد ۵ را به سرشمارهٔ ۳۰۰۰۱۵۱۵۲۵ ارسال کنید.

 

اهدای جوایز برگزیدگان رویداد

حالا نوبت به بخش اصلی مراسم، یعنی اهدای جوایز رسید. با دعوت مجری، جناب وزیر، رئیس و معاونین سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک روی صحنه رفتند تا برای اهدای جوایز آماده شوند. سپس مجری از روی فهرستی که در دست داشت، تک‌تک برگزیدگان هر محور را جداگانه معرفی می‌کرد تا به روی صحنه رفته و جایزهٔخود را دریافت کنند. عکس‌های دسته‌جمعی در این بخش، از قسمت‌های جذاب ماجرا بود.

اسامی برگزیدگان هر محور را می‌توانید در مطلب «اعلام برندگان نهایی رویداد یارستان کودکستان» ببینید.

برگزیدگان محور کتاب کودک
برگزیدگان محور کتاب کودک

 

برگزیدگان محور بازی، اسباب‌بازی و محصولات کمک‌آموزشی
برگزیدگان محور بازی، اسباب‌بازی و محصولات کمک‌آموزشی

 

برگزیدگان
سامانه، نرم‌افزارهای موبایلی و رایانه‌ای

 

برگزیدگان
کتاب کار، طرح درس و کاربرگ‌های آموزشی و پرورشی

 

عکس دسته جمعی روزدوم اختتامیه

 

نماز و ناهار، استراحتی از جنس تعامل با خالق و مخلوق!

در پایان مراسم رسمی، مهمانان به ادای نماز جماعت و صرف ناهار دعوت شدند.

نماز جماعت در روز دوم اختتامیه

 

هم‌افزایی و تعامل پایانی- ۱۴ تا ۱۶

این بخش از مراسم اختتامیه، آخرین قسمت بود که مهمانان در فضای سالنی مجموعه به معرفی محصولات و شبکه‌سازی با دیگران پرداختند.

هم‌افزایی

 

یارستان کودکستان ادامه دارد…

بعد از اتمام مراسم اختتامیه، با دیدن شما و همکارانتان، نوری در دل ما روشن شد تا چراغ راه پرپیچ‌وخم آینده باشد. یارستان کودکستان را فراموش نکنید و با عضویت در شبکه‌های اجتماعی ما از طریق قسمت انتهایی سایت، پیگیر اخبار جدید باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *