برگزیدگان محور محصولات فعالیت با کودک (ویژهٔ والدین)

مخاطب این محور والدین هستند و شامل طرح فعالیت و بازی‌های هدفمند والدین با کودک است. لذا لازم است دربردارندهٔ راهنمای والدین برای اجرای فعالیت و بازی‌هایی با کودک باشد. رتبه‌بندی محصولات منتخب در دومین رویداد، به ترتیب در سه سطح ۱، ۲ و «قابل معرفی» صورت گرفت. در محور محصولات فعالیت با کودک (ویژهٔ والدین)، 193 محصول ثبت شد که از آن‌ها، 2 محصول در سطح ۱، 1 محصول در سطح ۲ و 7 محصول در سطح قابل معرفی برگزیده شدند. در ادامه معرفی تک‌تک آن‌ها را به تفکیک سطوح مشاهده کنید.

محصولات برگزیده سطح 1

کتاب راهنمای والدین «بازی‌مازی»

بازی مازی

استان: تهران

کتاب «بازی‌مازی» برای شمایی است که نوزاد ۰ تا ۱۲ ماهه دارید و به فکر رشد او هستید. این کتاب دارای مجموعه فعالیت‌هایی متناسب با هر سه ماه زندگی کودک است و آن‌ها را در دسته‌های ۰ تا ۳ ، ۳ تا ۶ ، ۶ تا ۹ و ۹ تا ۱۲ ماه ارائه کرده است. این فعالیت‌های پیشنهادی طوری طراحی شده‌اند که نوزاد شما را در همهٔ جهات رشد بدهند و به کشف محیط توسط او کمک کنند. زبان بازی، زبان غالب فعالیت‌های این کتاب است و سعی دارد والدین را با این مقولهٔ مهم در رشد فرزندشان آشنا کند. تصویرگری جذاب کتاب در کنار غنای محتوایی آن، «بازی‌مازی» را به محصولی دوست‌داشتنی برای والدین نوزادان زیر ۱ سال تبدیل می‌کند.

مجموعۀ پانزده جلدی ادب (راهنمای والدین)

انتشارات یارمانا

استان: اصفهان

مجموعهٔ ادب» شامل ۱۵ جلد کتاب با موضوع «داستان‌های فکری برای کودکان پیش‌دبستانی» است که توسط نشر «یار مانا» به چاپ رسیده است. این مجموعه که برای بچه‌های ۴ تا ۶ سال تولید شده است، سعی دارد با استفاده از تمرین و بحث‌های مختلف، در بیان منطقی افکار و ایده‌های کودک به او کمک کند. چنین کاری باعث می‌شود قوهٔ فلسفی او رشد یابد. تمرین‌های این مجموعه بیشتر جنبهٔ پیشنهادی دارد و مربی یا والد، با شناختی که از بچه‌ها دارند، می‌توانند به خلق بحث‌های جدیدی بپردازند که در کتاب وجود ندارد. برای این که دست شما به عنوان مربی در مواجهه با کودک، از محتوای مناسب و غنی پر شود یا والدی توانا در برخورد با فرزندتان باشید، این کتاب را در سبد خرید خود بگنجانید.

محصولات برگزیده سطح 2

کتاب «با خیال راحت مادری کن»

سرکار خانم محدثه جعفری

استان: تهران

اگر به دنبال کتابی برای والدگری بهتر فرزند ۴ تا ۶ سال خود می‌گردید، کتاب «با خیال راحت مادری کن» مخصوص شماست! این محصول، کتابی حول موضوع بازی است که می‌تواند نیازهای شما را در این موضوع پوشش دهد. این کتاب دسته‌بندی جامعی از انواع بازی‌ها، اعم از بازی‌های حسی، حرکتی و فعالیتی ارائه کرده تا شما بتوانید متناسب با موقعیت و ویژگی‌های شخصیتی کودکتان، آن‌ها را انتخاب و بازی کنید. همچنین صحبت در باب انواع هم‌بازی و ابزار بازی، از دیگر تفاوت‌های این کتاب با انواع کتب مشابه در حوزهٔ معرفی بازی است که خیال شما را در مادری راحت می‌کند!

محصولات قابل معرفی (قابل استفاده)

مجموعه بازی‌های آموزشی

جناب آقای فرهاد فروزنده

استان: اصفهان

با توجه به اینکه کودکان در سنین زیر ۷ سال بیشتر حسی هستند، حواس پنج‌گانه مهم‌ترین دروازه‌های ورود آن‌ها به دنیای علم و شناخت است.
این کتاب حدود ۳۰ بازی آموزشی برای پرورش حواس پنجگانه کودکان پیش‌دبستانی دارد. این مجموعه کتاب، مجموعه‌ای از بازی‌های آموزشی است که به کودکان به وسیلۀ بازی، روش صحیح تربیت را آموزش می‌دهد.

مجموعه بازی‌های آموزشی

جناب آقای فرهاد فروزنده

استان: اصفهان

با توجه به اینکه کودکان در سنین زیر ۷ سال بیشتر حسی هستند، حواس پنج‌گانه مهم‌ترین دروازه‌های ورود آن‌ها به دنیای علم و شناخت است.
این کتاب حدود ۳۰ بازی آموزشی برای پرورش حواس پنجگانه کودکان پیش‌دبستانی دارد. این مجموعه کتاب، مجموعه‌ای از بازی‌های آموزشی است که به کودکان به وسیلۀ بازی، روش صحیح تربیت را آموزش می‌دهد.

بازی‌های حرکتی برای رشد کودکان

سرکار خانم فرزانه آقابابائیان

استان: اصفهان

کتاب «بازی‌های حرکتی برای رشد کودکان»، مجموعه‌ای گردآوری‌شده از بازی‌هایی مناسب کودکان زیر 7 سال است که می‌تواند مورد استفادۀ مربیان و والدین قرار بگیرد. اهداف و شیوۀ بازی در هر بخش به‌طور جداگانه توضیح داده شده است.

برنامه جامع آموزشی کودک شیرخوار

جناب آقای سیدرضا کروبی

استان: تهران

کتابچه «برنامه جامع آموزشی کودک شیرخوار» یک برنامه جامع آموزشی تحول یکپارچۀ کودک است. این کتابچه مطابق با آخرین دستاوردهای علمی و روانشناسی است و شامل فعالیت‌های حوزۀ جسمی-حرکتی، فعالیت‌های حوزۀ زبانی-تبادلی، فعالیت‌های حوزۀ شناختی و فعالیت‌های حوزۀ هیجانی است. این کتاب به همراه دو کتاب دیگر با رویکرد تربیت و پرورش کودک شیرخوار و نوپا به عنوان راهنمایی علمی برای والدین و مربیان تهیه شده است.

برنامه آموزشی تحول یکپارچه کودک نوپا

جناب آقای سیدرضا کروبی

استان: تهران

کتابچه «برنامه آموزشی تحول یکپارچه کودک نوپا» یک برنامه جامع آموزشی تحول یکپارچۀ کودک است. این کتابچه مطابق با آخرین دستاوردهای علمی و روانشناسی است و شامل فعالیت‌های حوزۀ جسمی-حرکتی، فعالیت‌های حوزۀ زبانی-تبادلی، فعالیت‌های حوزۀ شناختی و فعالیت‌های حوزۀ هیجانی است. این کتاب به همراه دو کتاب دیگر با رویکرد تربیت و پرورش کودک شیرخوار و نوپا به عنوان راهنمایی علمی برای والدین و مربیان تهیه شده است.

بازی‌های مامانانا(100 بازی مادر و کودک)

سرکار خانم سمیه ارحمی خواجه

استان: تهران

کتاب بازی‌های مامانانا (100 بازی مادر و کودک) برای والدین، مربیان و کسانی که دغدغه کار کودک دارند، نوشته شده است. این بازی‌ها مزایای زیادی دارد؛ با چاشنی ورزش هستند، مهارت‌های اجتماعی کودک را در نظر دارد، باعث تقویت تمرکز، دقت و انواع مهارت‌ها کودک شده و تنوع بازی‌ها بسیار بالا است. در بازی‌های مامانانا به فعالیت نشستنی توجه شده است و قابلیت اجرا در خانه‌های آپارتمانی، مهدها، مدارس ابتدایی و مهمانی‌ها را دارد.

کتاب الکترونیک شهر نقاشی

سرکار خانم زهرا شاه‌حسینی

استان: تهران

همه خوب می‌دانیم نقاشی یک عضو جدایی‌ناپذیر از دنیای کودکانه است. اما این دنیای وسیع تنها به یک تکه کاغذ، مدادرنگی و مدادشمعی و… نیست. این کتاب 20 ایده برای نقاشی خلاقانه دارد. البته هر کدام می‌تواند یک پنجره برای ایده‌های نقاشی باشد در این کتاب تلاش شده با ابزار خیلی ساده و در دسترس، چند ایده برای نقاشی جذاب ارائه شود. این ایده‌ها را می‌توانید در هر مکانی از جمله مدرسه، مهمانی، مسافرت، منزل و … استفاده کنید.