شناسایی، ارتقاء و حمایت از محتوای فاخر حوزهٔ کودک
شناسایی، ارتقاء و حمایت از محتوای فاخر حوزهٔ کودک
Search
Close this search box.

جلسه نقد و بررسی اختتامیه رویداد یارستان کودکستان

جلسه نقد و بررسی اختتامیه رویداد یارستان کودکستان با حضور دبیر، معاونت‌ها و کارکنان سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک، روز سه‌شنبه، مورخ ۱ آذر ۱۴۰۱ برگزار شد. آقای دکتر همتی‌فر؛ رئیس سازمان و آقای دکتر مسعود تهرانی؛ معاونت راهبری و نظارت سازمان و خانم دکتر رخساره فضلی؛ معاونت تربیت کودک و توانمندسازی سازمان در این نشست، به ارائهٔ نکاتی پرداختند که در ادامه به گزیده‌ای از آن اشاره خواهیم کرد.

جلسه نقد و بررسی اختتامیه رویداد یارستان کودکستان

خانم دکتر رخساره فضلی؛ معاونت تربیت کودک و توانمندسازی سازمان:

در بخشی از کارهای سازمان راهی جز این‌که بسیجی‌وار پیش برویم، ندارد. یکی از مؤسسات آینده‌پژوه اروپایی در ایران پژوهشی را انجام دادند و سه محور را به عنوان مباحث قابل تأمل ایران مطرح کردند:

  1. مسجد
  2. بسیج
  3. کمک‌های مردمی در حوزه وقف، خیرین و بقیه حوزه‌ها.

مقولهٔ فرهنگی و بسیج، با رویکرد آینده‌پژوهانه، بستر بسیار مهم و موثر برای تحقق اهداف به ویژه در حوزه تعلیم و تربیت و فرهنگ است.
در حکمرانی جدید، دنیای امروز و سازمان تعلیم و تربیت، سه رکن دیده می‌شود:

  1. حوزه دولتی
  2. حوزه خصوصی
  3. حوزه مردمی.

کار رویداد یارستان کودکستان، در جهت تحقق اهداف سازمان تعلیم و تربیت کودک است.
جایی می‌توانیم گام‌هایمان را مؤثرتر برداریم که همه کمک کنند. همه کمک کنیم یک الگو طراحی کنیم. در حال حاضر کشور عطش دارد و این موضوع را می‌طلبد. اگر قرار است که همه ما روسفید باشیم، هیچ راهی نداریم جز این‌که باور کنیم باید همه نیرو و ظرفیت را در طبق اخلاص بگذاریم و به کودکان فکر کنیم.

آقای دکتر مسعود تهرانی؛ معاونت راهبری و نظارت سازمان:

«یَدُ اللّهِ مَعَ الْجَماعَهِ» ؛ دست خداوند با جماعت است به شرطی که جماعت خودش را در کاری خدایی و خالصانه ببینند.

اولین دستاورد این جلسه همین است که فرصت گفتگو و نقد بدون تعارف وجود دارد چرا که مومن آینه مومن دیگر است. آینه عیب ما را بدون اغراق و بدون اینکه بخواهد به فرد دیگری بگوید به خودمان نشان می‌دهد. ما عهد بستیم که اختتامیه یارستان، افتتاحیه باشد. باید سریع و حساب‌شده کارگروه‌ها شکل بگیرد و باید این کار را سامان بدهیم. یارستان کودکستان فقط محتوا نیست؛ یارستان کودکستان نیروی انسانی هم دارد، فضا و تجهیزات هم دارد. ما باید در شئون مختلف یارستان را شکل بدهیم. یارستان نباید تمام برنامه را به محتوا تقلیل دهد.به جهت عدالت تربیتی نیاز به محتواهای الگو و نمونه داریم. یکی از جلوه‌های عدالت این است که کودکان سراسر ایران را با محتواهای نمونه ملی با نگاه همه‌جانبه‌ در کنار محتوای مربوط به زیست‌بوم کودک ارائه شود.

آقای دکتر همتی‌فر؛ رئیس سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک:

تشکر می‌کنم از همه عزیزانی که کارشان دیده شد و بیش از آن از همه عزیزانی که کارشان دیده نشد. این جلسه‌ای که تحت عنوان نقد می‌گذاریم از این جهت مهم است که سرمایه سازمان شد. این رویداد یکی از مردمی‌ترین رویدادهای آموزش‌وپرورش بود. در جلسات مختلف راجع به این رویداد تشکر شد و حتی راجع به جزئیات آن نظر دادند که چقدر فکر شده پیش رفته است. این اختتامیه یک رویداد نبود؛ یک فرآیند بود. پنج یا شش نشست تخصصی برای این رویداد برگزار شد که قسمت‌هایی از آن در اختتامیه پخش شد. از دیگر نقاط قوت این رویداد، اطلاع‌رسانی چندوجهی آن با استفاده از ابزارهای مختلف بود. ما عهدی با دوستان بستیم که بنایمان بر مشارکت حداکثری است. مردمی‌سازی و تیم‌های حداکثری برای ما اصل است. این درگیر کردن زیست‌بوم کودک را هم فعال می‌کند. این رویداد تمام نشده و باید ادامه پیدا کند…

4 نظر

عاطفه یزدانی بروجنی 1401-09-05

عرض سلام و ادب
دستمریزاد
برای آنکه مجموعه ای موفق باشد باید تجربیات شکست و پیروزی از دل همان مجموعه بیرون کشیده شود،از مربیان غافل نشوید که بهترین راهنما هستند.تمام کسانی که قرار است برای کودکان تولید داشته باشند ناگزیر برای موفقیت باید از تجربیات مربی برای رفع کمی و کاستی ها و بهتر شدن روزافزون و درجا نزدن از تجربیات مربیان استفاده کنند.
و شما بعنوان متولیان امر لطفا بیشتر هوای نیروی انسانی خود را داشته باشید که امید و شوق کار را از این فرشتگان آموزش نگیرید.

پاسخ
مریم شید پیله‌ور 1401-09-06

سلام و درود بر شما
بله درست می‌فرمایید
ما با مربیان و تولیدکنندگان کارهای زیادی داریم و قطعاً فراموششون نخواهیم کرد
اگر شما خودتون هم مربی و مایل به همکاری و عضویت در یارستان کودکستان هستید، فرم سفیر یارستان رو پر کنید.
https://survey.porsline.ir/s/AMAE52ru

پاسخ
فاطمه قدیمی 1401-09-06

مربی دلسوز وعلاقه مند، به عنوان مجری تربیتی، نیاز مبرم به آموزش تخصصی وتمرین وتکرار ، وارتباط مستمر با مسولین دارد تا مجرب تر از قبل،رسالت انسانی و اجتماعی خود را با قدرت دنبال نماید و شاهد رشد صحیح خود، ومتربیان باشد
واین تغییر مثبت، انرژی فعالیت وارتباط با کودک را ، همواره شارژ نماید

پاسخ
مریم شید پیله‌ور 1401-10-13

صحیح می‌فرمایید
کانال‌های ما رو دنبال کنید
برنامه‌های تربیت مربی هم خواهیم داشت.

پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *