شناسایی، ارتقاء و حمایت از محتوای فاخر حوزهٔ کودک
شناسایی، ارتقاء و حمایت از محتوای فاخر حوزهٔ کودک
Search
Close this search box.

برگزیدگان محور برنامک، سامانه و سایت

برنامک، سامانه و سایت شامل هر برنامک (اپلیکیشن)، سامانه و وب‌سایتی است که مخاطب آن کودکان، والدین و مربیان کودک زیر هفت سال باشد. همچنین می‌تواند به صورت مشترک کودکان و والدین او (کل خانواده) را مخاطب قرار دهد؛ ولی حتماً باید جنبهٔ تربیتی داشته باشد. رتبه‌بندی محصولات منتخب در دومین رویداد، به ترتیب در سه سطح ۱، ۲ و «قابل معرفی» صورت گرفت. در محور برنامک، سامانه و سایت، 98 محصول ثبت شد که از آن‌ها، 2 محصول در سطح ۱ و 1 محصول در سطح ۲ برگزیده شدند. در ادامه معرفی تک‌تک آن‌ها را به تفکیک سطوح مشاهده کنید

محصولات برگزیده سطح 1

اپلیکیشن «ایمینو»؛ مراقب فرزند در موبایل

گروه توسعه ایمینو

استان: تهران

اگر نگران زمانی هستید که فرزندتان پای گوشی می‌گذراند، «ایمینو» برای شماست. این نرم‌افزار برای ایجاد یک محیط سالم در گوشی و تبلت شماست که آسیب‌ها را از کودکان ۴ تا ۶ ساله و بزرگ‌تر دور می‌کند. قفل برنامه‌های گوشی، ایجاد یک گالری مخصوص کودک، جلوگیری از نمایش تبلیغات روی برنامه‌ها، مدیریت زمان استفادهٔ فرزند، وب‌گردی امن و… از امکانات نرم‌افزار «ایمینو»ست که خیال شما را بابت گوشی به دست بودن فرزندتان راحت می‌کند. ایجاد لانچر و فضای مخصوص کودک در کل گوشی، یکی دیگر از مزایای این محصول است که نیاز شما را به‌طور مطلوبی پاسخ می‌دهد.

سامانۀ «چی خوبه»

علی‌رضا فراهانی

استان: تهران

سامانهٔ «چی خوبه» برای پاسخ به این سؤال همیشگی طراحی شده است که «کدام اثر برای تماشای یک کودک مناسب است؟». شما می‌توانید در موقعیت‌های نمایش یک انیمیشن در کودکستان، یا ایجاد یک خاطره خوب آخر هفته در خانه، به «چی خوبه» سر بزنید. در این سامانه انتخاب اثر از طریق‌های مختلفی مانند نوع ژانر، نکات تربیتی و سن کودک صورت می‌گیرد تا نتیجهٔ دل‌خواه شما را هرچه سریع‌تر جلوی روی‌تان قرار دهد. «آنچه پدر و مادرها در موردش باید بدانند» و «با کودکان خود درباره این موارد صحبت کنید»، از بخش‌های کارآمد و جذاب بررسی هر اثر ایرانی یا خارجی در این محصول است.

محصولات برگزیده سطح 2

اپلیکیشن «هانا»

سرو هانا پارسیان

استان: تهران

نرم‌افزار بازی کودکان «هانا» برای پرورش مهارت‌های شناختی کودکان ۳ تا ۸ سال طراحی شده است. مهارت‌های شناختی یعنی کودک چگونه فکر می‌کند و قوهٔ درک، یادگیری و یادآوری او با چه کیفیتی عمل می‌کنند. «هانا» بر پایهٔ نظریه‌های علوم‌شناختی تولید شده و تمرین‌هایی هدفمند دارد. این محصول دیجیتالی، با توجه به عملکرد کودک در بازی، گزارشی از وضعیت او به والدین می‌دهد. گزارشی که می‌گوید کدام مهارت‌ها نیازمند تقویت بیشتر هستند و کدام‌ها وضعیت خوبی دارند. شبکهٔ اینترنتی انیمیشن، مشاوره با روان‌شناس، فروشگاه اسباب‌بازی و کارگاه آنلاین، از دیگر امکانات این نرم‌افزار است که جامعیت خوبی به آن می‌دهد.