شناسایی، ارتقاء و حمایت از محتوای فاخر حوزهٔ کودک
شناسایی، ارتقاء و حمایت از محتوای فاخر حوزهٔ کودک
Search
Close this search box.

برگزیدگان محور سامانه و نرم افزارهای موبایل و کامپیوتر

انواع سامانه‌های اینترنتی و نرم‌افزارهای موبایلی و رایانه‌ای که در ارتباط با کودک زیر ۷ سال و تربیت او هستند، در این محور قرار می‌گیرند. ممکن است مخاطب مستقیم این محصولات خود کودک باشد یا والدین و مربی او مخاطب قرار گیرد. رتبه‌بندی محصولات منتخب، به ترتیب در سه سطح «برگزیده»، «قابل توصیه» و «قابل معرفی» صورت گرفت. رتبه‌بندی محصولات منتخب، به ترتیب در سه سطح «برگزیده»، «قابل توصیه» و «قابل معرفی» صورت گرفت. در این محور مجموعاً ۱۰۶ محصول به دست ما رسید که از این تعداد، ۶ عدد مشمول برگزیده، ۳ عدد قابل توصیه و ۱ محصول قابل معرفی داشتیم. در ادامه، معرفی همهٔ محصولات منتخب را ببینید.

محصولات برگزیده

بازی موبایلی کودکان اربعین

جناب آقای حمید افسری

استان: فارس

نسخه سوم بازی «کودکان اربعین» یک مجموعه بازی با موضوع سفر پیاده‌روی اربعین برای کودکان 4 تا 9 سال است که کودک شما را با کاروان «کودکان اربعین» همراه می‌کند. در کنار داستان اربعین، کودک  می‌تواند در قالب بازی‌های موکب‌داری، عبور از مرز، زیارت اماکن مقدس کربلا، با خاطرات و  حال و هوای  پیاده‌روی اربعین آشنا‌ شود.

نرم‌افزار موبایلی بامانو

سرکار خانم زهرا موسوی گرمارودی

استان: تهران

بامانو اولین بستر تخصصی حوزه خانواده با محوریت کودک است که بر ارائه خدمات مبتنی بر هوش مصنوعی با حفظ حریم خصوصی مخاطب خود تمرکز دارد.
بامانو علاوه بر فراهم‌کردن بستری برای هم‌نشینی و نزدیکی بیشتر با اعضای خانواده و آشنایان، امکان دسترسی به محصولات و محتوای تخصصی شخصی‌سازی‌شده بر اساس نیاز کاربر را فراهم می‌کند.

نرم‌افزار موبایلی کوچیکا

جناب آقای احمد رامین

استان: تهران

آیا نوزادی در راه دارید؟ یا کودکی نوپا یا پیش‌دبستانی؟ کوچیکا با ارائه راهنمایی‌های تخصصی در مورد رشد اولیه دوران کودکی توسط فعالیت‌های حرکتی و جلسات بازی، شما را همراهی می‌کند. در بخش سلامتی و تغذیه (با دیدن فیلم‌های آموزشی) در مورد خواب، حمام، نظافت، تغذیه درست با شیرخشک و شیر مادر، نحوه آغاز غذاهای جامد، دستورات غذایی و انواع مواد غذایی مورد نیاز کودک و ده‌ها موضوع دیگر آموزش می‌بینید.
کوچیکا به شما این امکان را می‌دهد که زمان باکیفیتی را با فرزند خود بگذرانید.

سامانهٔ دوزلی‌بوک

جناب آقای حسین شکاری

استان: تهران

استارت‌آپ دوزلی‌بوک، پلتفرمی آنلاین برای ساخت محصولات اختصاصی با مجموعه داستان‌های مختلف است. موضوعاتی هم‌چون داستان‌های مهارتی، مشاغل، خودشناسی و عزت نفس و… این امکان را به خانواده‌ها می‌دهد تا برای فرزند خود داستانی بسازند که قهرمان اصلی داستان خود او باشد. در این بستر، تمام عناصر داستان با علایق و ویژگی‌های کودک شخصی‌سازی می‌شود و والدین می‌توانند کتاب را خریداری نموده و به‌صورت فیزیکی دریافت نمایند.

نرم‌افزار موبایلی دنیای دیبا

جناب آقای علیرضا اسدی

استان: البرز

این نرم‌افزار بر اساس مبانی روان‌شناختی کودکان و لزوم آموزش اختصاصی سن 2 تا 8 سال بر پایهٔ نظریهٔ دکترای روان‌شناسی و متد آموزشی بین‌المللی بازی‌ها و مفاهیم اساسی که لازمهٔ آموزشی این سنین می‌باشد طراحی شده است. گسترهٔ آموزش‌های نرم‌افزار شامل موضوعات زیر است:
ریاضی؛ علوم؛ اخلاق؛ مراودات اجتماعی؛ سلامت جسم و روان؛ پرهیز از خطر؛ مهارت‌های عمومی و لازم؛ توانایی‌های فردی و ذهنی و محاسباتی؛ تعامل با گوشی؛ استفاده از تعداد انگشتان برای محاسبه به صورت فیزیکی و همراه با گوشی و آموزش جمع و تفریق به شیوهٔ کاملا متفاوت.

نرم‌افزار موبایلی مام و باب

سرکار خانم مهناز رضایی

استان: تهران

اپلیکیشن مام و باب راهنمایی است برای استفادهٔ بهینه از فرصت طلایی سال‌های نخست برای پرورش کودکانی شاد، سالم و توانمند.
مخاطب این برنامک والدینی هستند که کودک زیر هفت سال دارند. مام و باب، راهنما و دستیاری است که همه عناوینی که یک والد برای پرورش کودک شاد، سالم و توانمند نیاز دارد ارائه می‌کند.
تیم پژوهشی این نرم‌افزار، علاوه بر داشتن تحصیلات آکادمیک و دانشگاهی، تجربهٔ کار و فعالیت در بهترین مراکز فرزندپروری را داشته و نسبت به دغدغه‌ها و مسائل والدین ایرانی کاملا آگاه است؛ به همین دلیل در ارائهٔ مطالب فرزندپروری تلاش شده است که به جای کلی‌گویی‌های مبهم، نسخهٔ کاربردی و واقعی ارائه شود.

محصولات قابل توصیه

سامانه آموزش نونهالان ایران (سانا)

سرکار خانم لیلی راستگو

استان: اصفهان

مطالب و محتوای وبسایت و سامانه آموزشی نونهالان ایران (سانا) مجموعۀ کاملی از مفاهیم ریاضی، علوم، دینی، مهارت‌های دست‌ورزی و نقاشی، هنر، خلاقیت، زبان‌آموزی، ورزش و بازی‌های دقتی تمرکزی همراه با ده‌ها ویدیوی آموزشی انیمیشنی و کاردستی و فعالیت و کاربرگ است که به طور کامل نیاز آموزشی و پرورشی کودک را برآورده می‌کند. این سامانه هم‌زمان با شیوع کرونا و آموزش در فضای مجازی توسط خانم لیلی راستگو و همکارانشان راه‌اندازی شد.

قصه‌ها و بازی‌های قرآنی

جناب آقای حمید افسری

استان: فارس

قصه‌ها و بازی‌های قرآنی یک‌ پلتفرم به شیوۀ تعامل‌محور با آیات موضوعی قرآن همراه با بازی است.
در واقع می‌توان گفت این محصول یک بستۀ کامل بازی، سرگرمی و آموزش شامل قصه و بازی‌های فکری و آموزشی است که قابلیت ارتقا و اضافه‌شدن قصه و بازی را دارد. جزئیات کم‌نظیر‌گرافیکی و ترجمۀ صوتی به ۱۵ زبان‌ بین‌المللی از دیگر ویزگی‌های این نرم‌افزار است.

آموزش کاردستی

جناب آقای صادق رسولی‌نژاد

استان: خراسان رضوی

با استفاده از این مجموعه می‌توانید با کمترین هزینه و با وسایل دورریختنی، یک دنیا کاردستی یاد بگیرید و به دیگران هم یاد بدهید.
از قابلیت‌های این برنامه این است که همۀ آموزش‌ها به صورت تصویری است و نیازی به اینترنت ندارد. قابلیت بزرگنمایی تصویر و ارسال به تمام آموزش‌ها به شبکه‌های اجتماعی وجود دارد. همچنین امکان تغییر اندازه، رنگ و فونت مطالب فراهم است.

محصولات قابل معرفی

بازی‌های رایانه‌ای مغزینه

سرکار خانم لیلا کاشانی وحید

استان: تهران

این برنامه آموزشی بازی محور رایانه‌ای توسط گروه فناوران شناختی پارس در سال 1393 طراحی گردید. این بازی می‌تواند بر روی کامپیوتر یا موبایل و تبلت استفاده شود. توجه، تمرکز، حافظه و بازداری و عملکردهای شناختی دیگر مولفه‌های بسیار موثری در یادگیری انسان‌ها هستند. زمانی که توجه و حافظه در فرد ضعیف باشد، یادگیری با هر محتوایی ناموفق خواهد بود. همچنین این مولفه‌ها در مهارت‌های هیجانی- اجتماعی افراد نقش بسزایی دارند.