شناسایی، ارتقاء و حمایت از محتوای فاخر حوزهٔ کودک
شناسایی، ارتقاء و حمایت از محتوای فاخر حوزهٔ کودک
Search
Close this search box.

رئیس سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک کیست؟

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش در دی ماه١۴٠٠، یوسف نوری طی حکمی «مجتبی همتی‌فر»، را به عنوان رئیس سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک منصوب کرد.‬ همتی‌فر، دکترای فلسفهٔ تعلیم و تربیت از دانشگاه فردوسی مشهد را دارد و در زمان حضور یوسف نوری به‌عنوان دبیر کمیسیون تعلیم و تربیت مجمع عالی بسیج، عضو دبیرخانه نیز بوده است.‬
سوابق تدریس و مسئولیت‌ها و پژوهش‌ها
‫ وی عضو کمیته مشورتی ترمیم سند تحول بنیادین شورای عالی آموزش و پرورش و مدیر راهبری پردیس تربیتی توانا (آستان قدس رضوی) است. از سوابق او می‌توان به تجربیات و سمت‌های زیر اشاره کرد:‬
• مشاور سازمان امور استخدامی و اداری کشور در طراحی شاخص‌های ارزیابی عملکرد وزارت آموزش و پرورش؛
• کارشناس مشاور کمیتهٔ آموزش و پرورش همایش حکمرانی و سیاستگذاری عمومی (دانشگاه صنعتی شریف)؛
• مدیر اندیشکدهٔ تعلیم و تربیت دالّ و عضو مؤسس و عضو بنیاد تربیتی حیات.‬
همچنین مجتبی همتی‌فر، رئیس سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک، سابقهٔ تدریس در دانشگاه‌های زیر را داشته است:
• دانشگاه جامعه الصمطفی العالمیه- واحد مشهد؛
• دانشگاه فردوسی مشهد- گروه فلسفه و حکمت اسلامی؛
• دانشگاه شهید رجایی- پودمان مهارت‌آموزان (۴دوره)؛
• دانشگاه فرهنگیان.‬
‫همتی‌فر، در کارنامهٔ پژوهشی خود، تحقیقات بسیاری در زمینهٔ تعلیم و تربیت دارد که می‌توان از چند پژوهش در ادامه نام برد:‬
• معرفی گرایش‌های علوم تربیتی و استادان آن در ایران؛
• استخراج مجموعه مسائل موجود در مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شهر تهران؛
• بررسی روش‌های شناسایی استعدادهای برتر و ارائهٔ الگوی عملی؛
• ارزیابی درس مبانی و اصول تعلیم و تربیت در دانشگاه های ایران؛
• گره‌خوردگی هویت فلسفهٔ تعلیم و تربیت و روش پژوهش در آن.
تألیفات رئیس سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک
گفتنی است همتی‌فر علاوه بر مقاله‌های علمی و پژوهشی در کارنامهٔ خود، هفت کتاب تألیفی دارد:
1. روایت‌های ما از فلسفهٔ تعلیم و تربیت؛
2. نقد سند آموزش۲۰۳۰ از منظر تعلیم و تربیت اسلامی؛
3. مجموعهٔ «اندیشه‌ورزی و تجربه‌نگاری تربیتی» شامل:
• تربیت، زیارت و انتقال معارف رضوی؛
• تربیت و معنویت؛
• جشن عبادت دخترانه؛
• تربیت اقتصادی و رشد و توانمندسازی والدین؛
4. مادرانه‌های کرونایی؛
5. تجربه‌نگاری زیست مادران ایران زمین در ایام کرونا.

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *