رویداد ارتقای محصولات برگزیده یارستان کودکستان، در ادامهٔ نخستین رویداد و در راستای شعار شناسایی، حمایت و ارتقا در روز جمعه، 12 اسفندماه 1401 در خانه اندیشهورزان ایران برگزار شد. برگزیدگان انتخابشده توسط داوران، متخصصین و فعالین حوز هٔ کودکی و سرمایهگذاران، از میهمانان این رویداد بودند. گزارش آنچه در رویداد ارتقا گذشت را در این مقاله بخوانید و ببینید. این رویداد از ساعت 7:30 صبح روز جمعه 12 اسفندماه با پذیرش و صرف صبحانه آغاز بهکار کرد.
حمایت و ارتقاء از محصولات فاخر حوزهٔ کودکی را وظیفه خود میدانیم
یکی از شعارهای جدی ما در نخستین رویداد یارستان کودکستان، حمایت و ارتقای محصولات بود. در راستای تحقق این شعار، رویدادی یک روزه با هدف ارتقا، حل مسائل و مشکلات محصولات برگزیدهٔ دورهٔ اول رویداد «یارستان کودکستان» طراحی کردیم.
برنامه زمانبندی رویداد ارتقا
شرح برنامه زمانبندی رویداد ارتقا را در تصویر زیر ببینید.
کارگاه طراحی و بازنگری مدل کسبوکار
نخستین کارگاه با موضوع «طراحی و بازنگری مدل کسبوکار» ساعت 8:30 الی 10:30 با حضور جناب آقای امین بختیاری، کوچ بینالمللی کسبوکار، معاون خبرگزاری دانشگاه آزاد اسلامی (آنا) و قائممقام خانه خلاق و نوآوری «تِکتینو» برگزار شد.
عناوین مطرحشده در این کارگاه به شرح زیر است:
- بررسی مفاهیم مشابه؛ اما متفاوت در حوزهٔ کسبوکار
- چرا به مدل کسبوکار نیازمند هستیم؟
- چهارچوب بوم مدل کسبوکار
- ارزش پیشنهادی
- مدلهای طراحی پیشنهادی
- برنامه ارتباط و چهارچوب تعامل با مشتری (Relationships Customer)
- راهکارهایی برای فروش کتاب
ایشان در طول کارگاه بعد از شنیدن دغدغههای مخاطبین، این وعده را دادند که برای رسانهایشدن تکتک افراد از طریق خبرگزاری آنا اقدام کنند.
گزارش کامل کارگاه بالا را از اینجا بخوانید.
کارگاه چگونه بازارمان را گسترش دهیم؟
دومین کارگاه با موضوع «چگونه بازارمان را گسترش دهیم؟» در دو بخش از ساعت 11 الی 12:15 و ساعت 12:30 الی 13:15 با حضور جناب آقای علی امینیان، رئیس هیئتمدیره شرکتهای دیدار و وینداد، عضو کمیته سرمایهگذاری شرکت توسعه کارآفرینی بهمن و معاون شرکت اسنپ مارکت برگزار شد.
عناوین مطرحشده در این کارگاه به شرح زیر است:
- چیستی و تعریف کسبوکار
- چگونه افق دید خود را برای گسترش کسبوکارتان توسعه دهید؟
- اهمیت و مزیت تکنولوژی در کسبوکار و…
کارگاه ابعاد تربیتی در محصولات کودک
سومین کارگاه با موضوع «ابعاد تربیتی در محصولات کودک» ساعت 14 الی 15 با حضور جناب آقای مجتبی همتیفر، رئیس سازمان ملی تعلیموتربیت کودک برگزار شد.
ایشان در این کارگاه به رویکرد تربیتی و منطق سازمان ملی تعلیموتربیت کودک راجع به محصولات کودکی پرداختند.
عناوین مطرحشده در کارگاه به شرح زیر است:
- اهداف و مأموریتها
- مخاطب محصولات و خدمات ما
- هدف محصولات و خدمات ما
- هدف محصولات و خدمات برای غیر از کودک
- منطقهای حاکم
- اهمّ رویکردها و اصول
گزارش کامل کارگاه بالا را از اینجا بخوانید.
منتورینگ و شبکهسازی گروهها
شبکهسازی و مشاوره به شرکتکنندگان برای ارتقا و بهبود محصولشان، از ساعت 15:30 الی 18:30 زیر نظر متخصصین حوزهٔهای تربیتی، کسبوکار و رسانه انجام شد. همچنین این امکان برای تولیدکنندگان فراهم شد که محصولات خود را جهت جذب مشارکت در تولید به سرمایهگذاران ارائه دهند و با ایشان راجعبه فروش محصول خود مشورت کنند. در ادامه اسامی مشاوران و سرمایهگذاران حاضر در رویداد را مشاهده کنید.
مشاوران حوزهٔ تربیتی:
- جناب آقای سیدامیرحسین میردامادی؛
- جناب آقای صادق رمضانی؛
- جناب آقای محمدرضا وکیلالرعایا؛
- جناب آقای نیکپور؛
- سرکار خانم سمانه قاسمی؛
- سرکار خانم شکوهی.
مشاوران حوزهٔ کسبوکار:
- جناب آقای امین بختیاری؛
- جناب آقای حامد تاملی؛
- جناب آقای حسامالدین نوربخش؛
- جناب آقای علی اکبر؛
- جناب آقای متین شریفی؛
- جناب آقای محتسبی.
مشاوران حوزهٔ رسانه:
- جناب آقای جعفر وفادار؛
- جناب آقای رضا روزبهانی؛
- جناب آقای قبادی؛
- جناب آقای محمد فکری؛
- جناب آقای مهدی مقدم؛
- جناب آقای یاسر نظیفی.
سرمایهگذاران حاضر در رویداد:
- جناب آقای نوروزی؛ مسئول شتابدهی ستاپ
- جناب آقای سامان محمدتقی؛ مسئول مارکتینگ درسا بازار
- جناب آقای مصطفی حائری؛ مدیر محتوای سایت تیما
- جناب آقای خشایار فهیم؛ مسئول تحقیق و توسعه پلتفرم شاد
- شرکت بازیسازی زینگو
- شرکت بازیسازی روبی
جناب آقای سعید بابایی، مدیرکل امور کودکان و نوجوانان سازمان بهزیستی در جمع شرکتکنندگان نخستین رویداد ارتقای محصولات برگزیده حاضر شدند و پای دغدغهها، گلایهها و مشکلات تولیدکنندگان نشستند.
کارگاه چگونه تولیدمان را بیشتر کنیم؟
آخرین کارگاه با موضوع «چگونه تولیدمان را بیشتر کنیم؟»، ساعت 19 الی 20 با حضور جناب آقای حامد تأمّلی، پژوهشگر، طراح و تولیدکننده اسباببازی و مدیر خانه خلاق و نوآور «دانادل» برگزار شد.
عناوین مطرحشده در این کارگاه به شرح زیر است:
- دلایل شکست استارتاپها «کمک نوآورها»
- ایدهٔ عالی کافی نیست!
- چرخهٔ عمر محصول
- استراتژی رقابتی
- مدل دلتا
- توصیههایی برای افزایش مقیاس محصولات
- تولید انبوه
- تولید ناب و مدیریت کیفیت جامع
- برونسپاری
گزارش کامل کارگاه بالا را از اینجا بخوانید.
در پایان این رویداد، آقای ذوفن، دبیر اجرایی یارستان کودکستان به جمعبندی پرداختند و از شرکتکنندگان حاضر دعوت کردند که در دومین رویداد یارستان کودکستان حضور بههم برسانند. سپس، حاضرین در یک قاب، میهمان و سوژهٔ دوربین یارستان کودکستان شدند.
گزارش تصویری رویداد ارتقا را از اینجا ببینید.
5 نظر
سلام من دوست داشتم نظرتون رو راجع به کتاب کبریتی که براتون ارسال کرده بودم ،بدونم
با سلام
در انتظار تایید و کارشناسی اولیه باشید
سلام.واقعا ازصمیم قلب خوشحالم بخاطر این اتفاق و تصمیم عالی که برای کودکان زیرهفت سال گرفته شده البته امیدوارم همه کودکان کشورم بتوانند ازخدمات و محصولات بهره مند شوند .باتشکر
سلام و ادب. قدردان همراهی شما هستیم
با سلام و سپاس از همراهی ما