شناسایی، ارتقاء و حمایت از محتوای فاخر حوزهٔ کودک
شناسایی، ارتقاء و حمایت از محتوای فاخر حوزهٔ کودک
Search
Close this search box.

مروری بر حواشی اختتامیه دومین رویداد یارستان کودکستان

مراسم اختتامیه رویداد یارستان کودکستان، در دو روز 25 و 26 مردادماه 1402 برگزار شد. بعد از گزارش برنامه‌های اصلی در روز اول و دوم ، پرداختن به حواشی شیرین اختتامیه خالی از لطف نیست. در ادامه، گزیده‌ای از حواشی مراسم و دیگر برنامه‌های اختتامیه را ببینید.

نمایشگاه یارستان کودکستان

یکی از شعارهای رویداد یارستان کودکستان، حمایت از محصولات فاخر بود. علاوه بر آن، رسیدن محصولات برتر یارستان کودکستان به دست کودکان، آخرین حلقهٔ زنجیر برگزاری این رویدادهاست. از این رو، برنامه‌ریزی ویژه‌ای برای محصولات موردتأیید سازمان تعلیم‌‍‌وتربیت کودک تدارک دیدیم تا عزیزان بتوانند محصولات خود را در نمایشگاه یارستان کودکستان عرضه کنند. غرفه‌داران در کنار عرضۀ محصولات خود، امکان هم‌افزایی، تعامل و آشنایی با سایر تولیدکننده‌ها را داشتند.

در نمایشگاه یارستان کودکستان، تمام محصولات موردتأیید سازمان ملی تعلیم‌وتربیت کودک در محورهای مختلف نظیر کتاب کار، کتاب کودک، وسیله‌ بازی و یادگیری، راهنمای مربی، راهنمای والدین و … یک‌جا تجمیع شده بود. نمایشگاه متشکل از 33 غرفه  و هر غرفه شامل 3 میز محصول بود.

از مدیران کودکستان‌ها به‌صورت پیامک و تماس برای شرکت در نمایشگاه دعوت به عمل آمد. ایشان با حضور در نمایشگاه یارستان کودکستان می‌توانستند تمام محصولات را از نزدیک ببینند، کیفیت آن را بسنجند و برای کودکستان خود ثبت سفارش کنند. نمایشگاه در هر دو روز اختتامیه از ساعت  ۱۰:۳۰ تا ۱۶ برپا بود. گذری بر بخش‌های مختلف فروشگاه را در ویدئوی زیر ببینید:

 

حضور کودکان

کودکان، ویژه‌ترین میهمانان اختتامیه یارستان کودکستان بودند. دیدن بچه‌ها در بخش‌های مختلف برنامه، یادآور روزهای شیرین و تکرار نشدنی عالم کودکی است. کودکستانِ اختتامیه هم در این دو روز برقرار و میهمان فرشته‌های کوچک بود. گِل‌بازی، نقاشی، رنگ‌آمیزی، خمیربازی و… از فعالیت‌های بچه‌ها در اختتامیه بود. گزیده‌ای از حضور کودکان در اختتامیۀ دومین رویداد یارستان کودکستان را ببینید:

 

رادیو محصول

رادیو محصول، امکانی برای تولیدکنندگان بود تا دربارهٔ محصولشان روایت کنند که با چه روش‌هایی به تولید محصول رسیدند. بازدیدکنندگان هم می‌توانستند شنوندهٔ روایت‌های تولیدکنندگان باشند.

درخت آرزوها

درختی که میوه‌های آن، آرزوهای تعدادی از کودکان یک خیریه بود که با خط خودشان آرزوهایشان را نوشته بودند و منتظرِ به حقیقت پیوستن آن بودند.

افراد حاضر در این غرفه می‌توانستند یکی از پاکت‌های آرزو را انتخاب و برای برآورده کردن آن اقدام کنند.

چشم و نور

در این غرفه، افراد از درون سبد، یک کریستال رنگی برمی‌داشتند و اطراف را به‌وسیله آن تماشا می‌کردند که چگونه همه چیز دوباره مانند روزهای کودکی زیبا و خیال انگیز می‌شود.

 

گوش و صدا

غرفه گوش و صدا، غرفه‌ای بود که با استفاده از ضبط صوت و نوار کاست طراحی شده بود. شرکت‌کننده‌ها با حضور در این غرفه، یکی از نوارها را انتخاب می‌کردند و در دستگاه پخش صوت می‌گذاشتند، سپس چشم‌ها را می‌بستند و با شنیدن آهنگ‌های دورۀ کودکی‌شان، سوار ماشین زمان می‌شدند و به گذشته سفر می‌کردند.

 

دست و لمس

یکی از فعالیت‌های خاطره‌انگیز دوران کودکی، خمیربازی بود. در این غرفه از افراد خواسته می‌شد که با خمیر، یک یادگاری برای ما خلق کنند و برای چنددقیقه دوباره به دنیای شیرین کودکی سفر کنند

 

قاب خاطره

بالن یارستان کودکستان که در ابتدای ورودی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان قرار داشت، محلی برای گرفتن عکس‌های یادگاری از دومین رویداد بود.

مراسم اختتامیه با تمام قوت‌ها و ضعف‌ها به پایان رسید اما مسیر با همراهی شما هنوز ادامه دارد.  انتقادات و پیشنهادات خود را در قسمت نظرات برای ما بنویسید.

 

 

 

 

 

 

 

 

2 نظر

فاطمه زهراصفر 1402-09-03

عالیییی

پاسخ
یارستان کودکستان 1402-09-05

سپاس از لطف شما

پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *