شناسایی، ارتقاء و حمایت از محتوای فاخر حوزهٔ کودک
شناسایی، ارتقاء و حمایت از محتوای فاخر حوزهٔ کودک
Search
Close this search box.

محور طرح درس ها و کاربرگ های آموزشی و تربیتی

5 نظر

فرشته عباسی مورچه خورتی 1401-05-31

سلام
پیشنهاد برای واحد انسان در کتابهای پیش دبستانی آموزش و پرورض
کاربرگ مربوط به تفاوتهای ظاهری و انواع اقوام بومی و غیر بومی در تمام قاره ها
احترام به تمام انسانها علیرغم کشوری که در آن زندگی میکنند .
مسخره نکردن ظاهر انسانها و دوست داشتن تمام انسانها

پاسخ
فرشته عباسی مورچه خورتی 1401-05-31

سلام
پیشنهاد دوم درباره واحد آموزشگاه : بعد از آشنایی با محیط راجع به قوانین هر مکان با کودک صحبت میکنیم
مورد دوم راجع به کمک به همنوع و دوستی با دوستان و مهربانی با تمام بچه های کوچکتر و بزرگتر از خود کودک باید کاربرگی اضافه شود .

پاسخ
مرضیه ایمانی خوشخو 1401-09-16

سپاس از شما خانم عباسی عزیز ایده های جالبی را عنوان کردید حتما در طرح درس های خود استفاده میکنم.
من مدت ۱۴سال به عنوان مربی پیش دبستان در مدارس غیر دولتی و ۲ سال در مدارس دولتی به عنوان نیروی آزاد فعالیت میکنم حتما تجربیات خودم را در قالب طرح درس ارائه میدهم.

پاسخ
مرضیه ایمانی خوشخو 1401-09-16

سپاس از شما خانم عباسی عزیز ایده های جالبی را عنوان کردید حتما در طرح درس های خود استفاده میکنم.
حتما تجربیات ۱۶ ساله خودم را در قالب طرح درس ارائه میدهم.

پاسخ
محمد جواد هاشمی فر 1401-09-26

با سلام و درود فراوان خدمت بزرگوارن.با زبان ساده بیان کنم اول من در کنار این همه اساتید بزرگ و صاحب نظر جسارته نظری بیان کنم .
اما چند نکته مورد نظرم بود من باب یادآوری .اینکه ما اگر از دیدگاه روانشناسی یا فرا شناخت یا حتی از دیدگاه فلاسفه و یا دیدگاه اخلاقی مذهبی و یا حتی عارفانه بخوابم در مورد موضوع تعلیم و تربیت صحبت کنیم هر کدام از این حوزه ها دیدگاه های برای ارایه سبک تعلیم و تربیت ارایه میکنند و با هدف شکوفایی و به کمال رساندن انسان و دانش آموزان و تبدیل بستری مناسب جهت رشد مناسب و تبدیل شدن به فردی که چه از نظر ارزشی انسانی با اخلاق و رشد یافته از نظر شخصیتی علمی .اخلاقی و اجتماعی و در جهت رسیدن به کمال و غایت انسانی.
همیشه این اهداف بوده اما باید این اهداف را تبدیل به هویت کرد که دانش آموزان بتوانند برای خود هویتی را تعریف کنند و خود را زیر مجموعه آن هویت بدانند.مهمترین مسأله روز نسل های جدید هویت هویت هویت در زمانی که دنیای مجازی و عصر ارتباطات که با هجم زیادی از انواع خرده ارزش ها که افراد با اینها برای خود هویت یابی میکنند در حالی که باعث سردرگمی هویت و از دست دادن هویتی که جامعه میکند و تبدیل به چالش بین نسل ها در جامعه شده.پس باید بتوانیم نظریه در مورد هویتی کامل و به روز و جامع که همه آن رویکرد هابی که گفتم در نظر گرفته بشه و هم پویا باشه و هم جالب و جذاب باشه که میل و رغبت فراوان افراد برای شناخت و جذب آن داشته باشند .
پس حیاتی ترین موضوع برای جامعه امروز ما اصلاح و بهبود و ارتقای کیفیت. نحوه بیان و ارایه مفهوم هویتی کارآمد و به روز برای نسل جدید است.
همچنین اینکه چگونه این مفهوم فلسفی به شکل رفتار اجتماعی و شیوه تربیتی و عملی ارایه کرد و چگونه آن را در امر آموزش و پرورش به اجرا در آورد که همه اینها در ادامه نظرم توضیح داده میشود.

پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *