شناسایی، ارتقاء و حمایت از محتوای فاخر حوزهٔ کودک
شناسایی، ارتقاء و حمایت از محتوای فاخر حوزهٔ کودک
Search
Close this search box.

نشست بررسی چالش‌های حوزهٔ بستهٔ تربیت و یادگیری

نشست بررسی چالش‌ها و فرصت‌های حوزهٔ بسته های تربیت و یادگیری (کتاب کار)، چهارشنبه 23 اسفند در ساختمان سازمان ملی تعلیم‌وتربیت کودک و به میزبانی یارستان کودکستان برگزار شد. سلسله نشست‌های یارستان کودکستان با عنوان «زیمان کودکی» به معنای زیست بوم کودکی، با هدف احصای چالش‌ها و فرصت‌های زیست‌بوم و ریشه‌یابی آن‌ها برای حل درست مسائل طراحی شده است.

حاضرین نشست

این نشست با حضور

  • دکتر مجتبی همتی‌فر، رئیس سازمان ملّی تعلیم‌وتربیت کودک؛
  • دکتر مسعود تهرانی‌فرجاد، معاون پژوهش سازمان ملی تعلیم‌وتربیت کودک؛
  • عاطفه سعیدی، دبیر سومین گام یارستان کودکستان؛
  • سید امیرحسین میردامادی، مسئول ارزیابی محصولات یارستان کودکستان؛
  • غلامرضا فارسی جانی، داور محور بسته های تربیت و یادگیری؛
  • زینب مرادی، دبیر محور بسته‌های تربیت و یادگیری سومین گام یارستان کودکستان

و مدیران و نمایندگانی از انتشارات همکلاسی، کلاغ سپید (گاج)، محراب قلم، نردبان، پایش، مرآت، علوی و فعالان این حوزه برگزار گردید.

 

فهرست چالش‌های حوزهٔ بسته‌های تربیت و یادگیری

در این نشست، نکات فراوانی از سوی حضار مطرح شد و 3۶ چالش در قالب فهرستی تهیه گردید. پس از بحث و گفتگو  5 چالش اصلی از دیدگاه صاحب‌نظران به شرح زیر احصا شد:

  1. تقلید و عدم خلاقیت در تولید محتوا
  2. عدم توجه به نیاز کودکان در تولید محتوا
  3. ورود غیرتخصصی به تولید محتوای کودکستان
  4. عدم تنوع قالب فعالیت‌ها و تأکید بر فعالیت‌های قلم و کاغذی
  5. ذائقه­‌سازی نامناسب در تبلیغات

با توجه به جریان فراخوان سومین گام یارستان کودکستان  که با هدف شناسایی، ارتقا و حمایت از محصولات فاخر دوران کودکی برگزار می‌شود و اهمیت موضوعی بررسی چالش‌ها و فرصت‌های فعالان حوزه اوان کودکی، این نشست‌ها ادامه‌دار بوده و در سایر محورهای این رویداد نیز برگزار خواهد شد.

شما به چه چالش‌هایی در حوزهٔ بسته و یادگیری کودکستان برخورد کردید؟ در قسمت نظرات بنویسید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *